Annons:
Etiketttårtor
Läst 1785 ggr
Lexie82
3/20/14, 11:47 PM

Tårta utan grädde?

Jag tycker inte om grädde, vilket betyder att jag brukar vara låst vid att göra chokladkaka eller smörgåstårta när jag fyller år. När sonen fyller år gör jag gräddtårta åt honom och låter helt enkelt bli att äta av den, men när jag själv fyller år så vill jag ju gärna kunna äta tårta. =P

Förslag på tårtor utan grädde? Naturligtvis ej chokladkaka eller smörgåstårta då.

Annons:
Lottavo
3/20/14, 11:49 PM
#1

använd vaniljkräm och/eller frosting istället… eller kanske "marshmallowfluff"

tankgirl
3/20/14, 11:56 PM
#2

Vet ju inte vad det är med grädde du inte tycker om, men du kan prova havregrädde eller liknande. Det finns ju ersättning för allt nuförtiden, sök på google eller likvärdig sida.

Kommer annars att tänka på citronkaka…

man kan göra den på olika sätt, min mamma hade alltid ett tjockt lager med digestive, ovanpå har jag för mig, men testa dig fram!

http://pernillaelmquist.se/2011/05/25/modelljournalistcopywritermanusforfattareregissorkock-och-en-kladdig-citronkaka/

LinaLj
3/21/14, 12:01 AM
#3

Är det bara ren grädde du inte gillar eller går grädde som innehåll bort helt? 

Jag kan rekommendera chokladganash istället för grädde. Vanlig tårtbotten, ett lager lemoncurd, ett lager antingen jordgubbssyllt eller färska jordgubbar och sedan chokladganash runt om.

VildaVittra
3/21/14, 12:03 AM
#4

Man kan täcka tårtan med marängsmet och dra loss med brännaren.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Odd
3/21/14, 12:04 AM
#5

#1 Oj vad jag blev sugen på tårta med marshmallowfluff nu, tänk att man aldrig har tänkt på det 🤤

   ~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

MrsGoldfire
3/21/14, 10:06 AM
#6

Jag bara Älskar tiramisu, då är det jue ingen grädde.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Annons:
[Lilja3]
3/23/14, 12:18 PM
#7

Jag gör aldrig gräddtårtor, utom till midsommar. Då är det dock enbart grädde utanpå och vaniljkräm inuti.

Annars gör jag endast och enbart moussetårtor. Finns fantastiska recept i de nålade trådarna här, frostings och fyllningar.

Cronsell
3/28/14, 9:35 PM
#8

Man kan ju ha smörkräm istället för grädde :)

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Upp till toppen
Annons: