Annons:
Etikettertemadagarbullarvetebullar
Läst 2644 ggr
Tessen
10/2/12, 6:49 PM

Kanelbullens dag den 4 oktober

Glöm inte bort att baka/äta kanelbullar nu på torsdag 4/10!

Skriv gärna ner ert favoritrecept på kanelbullar i tråden för det finns så otroligt många olika och det kan vara roligt att se hur dom olika skiftar Glad

/T

  • Redigerat 9/21/21, 3:59 PM av Carmarino
Annons:
Pelle Långlös
10/2/12, 6:53 PM
#1

Hörde ett samtal härom dagen. En sa att det finns en kanelbullens dag medan den andra sa att en sån dag finns inte men att det däremot fanns var pannkakans dag. Usch så arg jag blev så jag gick därifrån.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Tessen
10/2/12, 6:58 PM
#2

Haha ja det är väl lite olika med prioriteringar om vad man ska veta/minnas :) Tycker dock det finns en dag för det mesta nu men kanelbullens dag är en av få jag alltid minns!

/T

[Aquelegia]
10/2/12, 7:17 PM
#3

Åt kanelbullar idag mums! Sist blev mina snustorra så varför inte baka på kanelbullens dag. Dessa bakverk kan väl inte svika sig själva på sin egna dag och misslykcas?

dermot
10/2/12, 7:25 PM
#4

Ska be mamma baka Oskyldig

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




Tessen
10/2/12, 7:41 PM
#5

#3 Nej jag menar det. Jag brukar dock kalljäsa bullarna för att få mer smak och dom blir inte lika torra då tyckerinte jag iaf :) 
Jag har för övrigt också ätit kanelbulle redan idag, lite får man allt fuska. Få saker är så gott som en lite halvvarm nybakt kanelbulle!

/T

[WickedAlly]
10/2/12, 7:45 PM
#6

Kalljäser också, alltid :)

Fast tänker nog vara rebell på torsdag och göra vaniljbullar av halva degen!

Annons:
[Aquelegia]
10/2/12, 7:48 PM
#7

Hur kalljäser man kanelbullar?

Tessen
10/2/12, 7:52 PM
#8

#6 Det tycker jag låter bra, så brukar jag också göra, 50/50 kanel och vanilj så att man har lite av varje.

#7 Antingen så har man bara kall/rumstempererad vätska på jästen och jäser extra länge eller om man har tålamod så ställer man bullarna i kylen över natten också sen dagen efter tar fram dom och låter jäsa upp i iaf 2 timmar sen in i ugnen. :)

/T

[Aquelegia]
10/2/12, 9:50 PM
#9

#8 Åh det låter ju helt underbart att låta jäsa under natten, du vet nog likväl som jag hur jobbigt det är att göra allt samma dag vad bak innebär. Så att få lite vila mellan deggörandet och själva utbaket vore underbart ^^

Tessen
10/2/12, 10:27 PM
#10

#9 Ja det vet jag minst sagt! Men grejen är ju att man ska göra bullar och lägga dom på plåten och sen in i kylen. Men man slipper ju lyfta plåtar in och ut ur ugnen och hålla tider och så när man är trött i både huvud och kropp efter att ha gjort degen och bakat ut bullarna, så då är det ganska skönt att bara ha över plast och slänga in det i kylskåpet istället för att hålla koll på plåt efter plåt med bullar som ska in i ugnen och tider ska hållas. Jag vill snarare bara rasa ner i sängen! Så gör man det på kvällen så tar man bara ut dom när man vaknat till ordentligt och jäser i ca 2 timmar i rumstemperatur sen vid lunch ungefär så har man nybakta bullar utan att vara totalt slutkörd utan man orkar med att vänner eller familj kommer och fikar :)

/T

pwestermark
10/3/12, 8:43 AM
#11

hejhej vi bakar kanelbullar för fullt nupå cafet där jag jobbar. nu har en kund kommenterat att det finns en regel att kanelbullarna ska vara exakt lika storaför att få säljas ??

vi är alltid noga med hur de ser ut är vi säljer dem..men inte ska vi väl behöva slänmge eller sänka priset för att de inte äridentiskt stora?

pwestermark
10/3/12, 8:44 AM
#12

behöva slänga  eller sänka priset?

Tessen
10/3/12, 10:32 AM
#13

Jag har faktiskt ingen aning, jag har inte jobbat på café. Ägaren borde ha koll på eventuella regler osv.
Tycker det låter lite skumt dock, vad förväntar dom sig liksom? Att man ska stå och väga varje degbit man använder till en bulle? Det skulle ta enormt mycket tid och är inte alls rimligt.

/T

Annons:
[WickedAlly]
10/3/12, 12:27 PM
#14

Tycker inte att det är helt orimligt att väga faktiskt, dock har jag svårt att se att det finns någon regel för det. Fast det borde ju inte vara så svårt att kolla upp faktiskt.

På jobbet väger vi alla köttfärs när vi kör pannbiff, älgfärsbiff osv för att det ska bli lika stora biffar till alla. (Och för att jag tror att min chef är lite snål och inte vill att någon ska råka få 180 gram istället för 170 som är fastställt :P)

Borde egentligen fungera med deg också :)

Katzuki
10/3/12, 12:34 PM
#15

Längtar till imorgon då jag ska baka massor med bullar! :D

Här är mitt favoritrecept som jag och min syster alltid använder. Eftersom syrran är vegan så använder vi sojamjölk och vegetabiliskt smör och det blir supergott!

Raskdeg:
50 g jäst
2, 5 dl rumstempererad standardmjölk
100 g strösocker
350 g vetemjöl

Bortgörning:
2,5 dl rumstempererad standardmjölk
150 g strösocker (men öka gärna mängden något)
200 g smör skuret i bitar
10 g salt (ca 2 tsk salt)
750 g vetemjöl
en bit mandelmassa
lite Kardemumma

1. Lös upp jästen i mjölken med visp. Tillsätt sockret och mjölet och arbeta fram en elastisk deg. Ca 5 minuter i matberedaren eller 10 minuter för hand.
2. Täck över raskdegen och låt jäsa till dubbel storlek på varm plats i ca 30 minuter.
3. Tillsätt ingredienserna till botgöringen och arbeta degen elastisk. Ca 15 minuter för hand eller 10 minuter i matberedare. Slarva inte med bearbetningen! När du är färdig ska du kunna dra ut degen till en tunn hinna utan att den brister.
4. Täck degen med plastfolie och låt vila i 30 minuter.

Och sen är det bara att börja göra bullar :D

Låt bullarna jäsa i ca 10 minuter och grädda sedan mitt i ugnen på ca 250 grader tills bullarna börjar få fin färg. Pensla med sockerlag precis när de kommer ut ur ugnen för en extra fin yta och sötma.

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

nadilda
10/4/12, 10:47 AM
#16

Bakade bullar med mamma igår kväll, så ska äta idag Flört 3/4 Fylldes med kanel,socker och smör. 1/4 fylldes med mandelmassa och hallon. :D

Vi får en kanelbulle var av skolan också! Skrattande

Farwuq
10/4/12, 2:19 PM
#17

Jag har tuggat i mig en bulle idag.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[WickedAlly]
10/4/12, 2:27 PM
#18

Nu har jag bakat, fast bara halv sats. Vi äter för mkt sötsaker här hemma..

Lyckades först glömma ägg och pärlsocker, sedan glömde jag dem i ugnen -.-

Fast de blev goda ändå som tur är, lite mörka bara :)

Pelle Långlös
10/4/12, 4:38 PM
#19

Fick en bulle på arbetsplatsen. Mums med färska bullar. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Aquelegia]
10/4/12, 5:59 PM
#20

Men men men VARFÖR i hela fridens namn, jag måtte vara helt ur gängorna. Såg till att vi hade kanelbullar på jobbet idag så varken äter jag någon på plats ELLER tar med mig någon hemSkrikandes

Annons:
[PysselMatten]
1/16/13, 10:56 PM
#21

Kanelbullar är gott :-)

Carmarino
10/1/17, 2:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

På onsdag är det kanelbullens dag. Hinner inte baka då så jag tjuvstartade idag. Om ni undrar varför det inte är något pärlsocker på bullarna, så beror det på att jag har en hel del diabetiker i bekantskapskretsen, så jag hoppade över det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jinglebelle
10/1/17, 3:02 PM
#23

Har inte bakat klassiska kanelbullar på många år, men nu blev jag rejält sugen! 😍

Carmarino
10/1/17, 3:04 PM
#24

#23 👍Lycka till!


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
10/4/17, 9:13 AM
#25

Idag är det kanelbullens dag! 👍Dreglar🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Farwuq
10/4/17, 10:35 AM
#26

Tur ni sade det, jag hade en mandelsnäcka liggandes, den fick ersätta kanelbullen.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Soligajag1
10/16/17, 7:30 AM
#27

Såhär ser mina Kanelbullar ut .Bakade 200 st till ett Storloppis vi hade här i Västerås den 2 April 2017. Alla gick åt. Mums!!

HH 🙂

Annons:
Carmarino
10/16/17, 11:49 AM
#28

De ser goda ut, så det är inte konstigt att de gick åt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
10/16/17, 11:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

#28 Tackar så mycket !! Brukar baka andra. Bullar med , vanilj bullar , Tänk om jag hade ett eget mysigt Caf’e,

HH 🙂

Carmarino
10/16/17, 11:55 AM
#30

#29 Du får starta ett "hemma-café" och bjuda in folk när du känner för det. Ett eget café kan nog kännas kul, men det är mycket jobb med det också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/28/18, 5:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Nu är det snart kanelbullens dag igen, fast inte förrän nästa vecka (på torsdag).

Eftersom jag ändå hade ugnen igång efter att jag bakat surdegsbröd, så bakade jag lite kanelbullar också.

Testade ett nytt recept idag, som egentligen var till lingonsnurror, men jag bytte ut lingonfyllningen mot kanelfyllning och gjorde vanliga kanelbullar. Tyckte det verkade vara ett bra recept, eftersom det inte var så mycket Socker i det. (Har diabetiker i bekantskapskretsen.)

Degen var smidig och kladdade inte, så den var lätt att arbeta med - och gott blev det, trots att det totalt bara var en deciliter Socker i bullarna (½ dl i degen och ½ dl i fyllningen).

Den första plåten blev rätt ljus, så nästa plåt gräddade jag lite längre.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
9/28/18, 6:12 PM
#32

De såg goda ut 😋 . Lingonbullar lät annars intressant. Var kan man hitta recept på det?

Carmarino
9/28/18, 6:35 PM
#33

Hittade receptet i tidningen Allas nr 39/18. Det är veckans nummer så det finns i affärerna till åtminstone tisdag tror jag. Har för mig att den kommer ut antingen onsdagar eller torsdagar.

Försökte hitta det på deras hemsida, men den är så usel att det inte går att söka på den. Fast jag tror inte de har lagt ut det receptet än. Receptet heter "Saftiga lingonbullar" om du inte får tag i tidningen, och vill försöka hitta det på allas.se senare.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

lillnessie
9/28/18, 7:04 PM
#34

Tack! Allas finns nog att köpa på affären här så får gå in imorgon och kolla

Annons:
Carmarino
9/28/18, 7:07 PM
#35

Ja, det är ju en av de större tidningarna, så den brukar finnas i de flesta affärerna. Fast risken är förstås att den är slut. Skulle det vara så får du säga till så PM:ar jag receptet till dig.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Fransu
9/28/18, 8:52 PM
#36

Jag bakade också kanelbullar idag, med tanke på kanelbullens dag i nästa vecka. Så nu är frysen full. 🙂 (Min morbror med fru från Finland ska komma på besök i helgen och morbrodern älskar vetebröd, så det passar ju bra)

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Eda
10/4/18, 8:42 AM
#37

Idag när det är kanelbullens dag läste jag i Wikipedia att det förutom  i Sverige  också i Finland är en årlig temadag, instiftad 1999 av Kaeth Gardestedt.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Carmarino
10/4/19, 11:09 AM
#38

Idag är det kanelbullens dag.

Vill man inte göra kanelbullar så kan man göra andra varianter på kanelbullar. Recepten är veganska, men går att göra om till "vanliga" också. 1,5 dl kikärtsspad motsvarar ca 3 ägg. Tre matskedar är ett ägg. Margarinet kan bytas rakt av till smör.

https://inspoguide.com/fridasvegobak/2019/10/02/veganska-kanelbullemuffins/

https://inspoguide.com/fridasvegobak/2019/10/03/kanelbullekakor-av-mordeg/

https://inspoguide.com/fridasvegobak/2019/10/01/veganska-kanelbullebiskvier/

https://inspoguide.com/fridasvegobak/2019/09/29/veganska-kanelbullekakor/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
10/4/20, 2:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Idag är det kanelbullens dag. Jag bakade lite annorlunda kanelbullar i år, nämligen släta bullar med fyllningen inuti.

De smakade precis som vanliga kanelbullar, och de var dessutom både veganska och sockerfria.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 10/4/20, 3:54 PM av Carmarino
Carmarino
10/4/21, 4:04 AM
#40

Det är kanelbullens dag idag. Hade tänkt baka i helgen, men bestämde mig för att inte göra det - av två anledningar:

  1. Har inte plats i frysen.
  2. Tycker faktiskt inte särskilt mycket om kanelbullar. 😱😄

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
10/4/21, 7:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

#40:

Hejsan !!

Jag har bakat kanelbullar i helgen så det va nog .Men älskar ju det.

Så idag blir det inget bak.

Mina kanelbullar

HH 🙂

Annons:
Carmarino
10/4/21, 8:37 AM
#42

#41: Då får du fira med en bulle till fikat idag. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
10/4/21, 9:35 AM
#43

#42:

Tackar!!
😊🥰❤️

HH 🙂

lillnessie
10/4/21, 2:13 PM
#44

Jag försökte övertala familjen att baka kanelbullar i helgen medan jag jobbade, men det lyckades inte så, nu håller jag på att starta upp en deg efter det här receptet
https://fredriksfika.allas.se/kanelbullar-i-langpanna/

Att baka kanelbullar i långpanna är verkligen ett enkelt sätt att göra många bullar, och det bästa är att de här håller sig riktigt saftiga och fyllningen stannar kvar i bullen! Detta recept...
Carmarino
10/4/21, 3:34 PM
#45

#44: Har sett på Instagram att du inte är ensam om att ha bakat efter det receptet de senaste dagarna. 😊


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
10/4/22, 3:59 AM
#46

Det är kanelbullens dag idag. Har ni bakat några eller ska ni köpa? Eller hoppar ni över att äta några idag?

Själv har jag inte bestämt mig om jag ska baka idag eller ej. Förmodligen blir det ingen bakning, men vem vet, jag kanske får ett ryck och sätter igång när jag ätit frukost. 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
10/4/23, 3:41 AM
#47

Idag är det kanelbullens dag. Det blir ingen bakning för mig, för jag hinner inte. Plus att frysen är proppfull (som vanligt). 😁


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
10/4/23, 7:33 AM
#48

Det blir ingen bakning för mig heller idag, har ju bakat så mycket i helgen som varit .

Köper 2 bullar till kaffet sen.

HH 🙂

Annons:
Carmarino
10/4/23, 8:14 AM
#49

#48: Kul att alla bullarna du bakade gick åt på loppisen, men lite synd ändå att det inte blev några över till dig. 😊 Fast köpebullar kan också vara goda.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

millan21
10/4/23, 3:47 PM
#50

Ingen bakning här heller. Tvättmaskinen har just pajat och jag har fått annat att fundera på😒

Carmarino
10/4/23, 4:22 PM
#51

#50: Trist med tvättmaskinen. 😖


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
10/4/23, 7:34 PM
#52

#49:

Tack!
Jodå , köpe bullarna va inte fel , vi åt det till kaffet min son och jag. 😊

HH 🙂

Heddiz
10/4/23, 11:58 PM
#53

Jag älskar kanelbullar, eller alla bullar egentligen, men jag kan INTE baka just bullar.😞

Jag har försökt, men det blir ju bara pannkaka av allt!
Japp dom ser ut som bullar / pannkakor i ett…😄


The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Carmarino
10/5/23, 1:46 AM
#54

Har du testat mitt recept på vetebullar? Det är väldigt enkelt. Använder det som grund till alla sorters bullar och det brukar alltid bli bra.

Det går dessutom utmärkt att göra bullarna mjölkfria. Dessutom innehåller degen inte så mycket Socker, så man kan använda sötningsmedel utan att det påverkar smaken. Har dock inte testat att göra det glutenfritt, eftersom jag inte är så van vid att baka med glutenfritt mjöl.

https://bakverk.ifokus.se/discussion/1477804/grundrecept-vetebrod


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

-Ett härligt forum för oss som älskar att baka. Oavsett om det är tårtor, kakor eller matbröd.
Upp till toppen
Annons: