Annons:
Etiketterverktygtillbehör
Läst 2505 ggr
Tessen
2012-08-23 19:02

Favoritverktyg.

Vad har ni för favoritgrej som ni inte skulle klara er utan i köket när ni pysslar ihop tårtor och dekoren till dom? Visst kan det vara svårt att bara välja en men om man får välja ett par stycken. Vad skulle ni absolut inte vilja vara utan?

Själv skulle jag nog ha svårt att vara utan min Ankarsrum assistent nu när jag väl har den för det underlättar så att slippa allt vispandet med elvispen till tårtbotten och fyllningarna!
Jag hade heller inte velat vara utan min anslagssåg med två trådar.
Absolut inte min 50cm non-stick kavel.
Mina två skumdynor att forma blommor på.
Och min nyaste väldigt bra kompis, en ball tool, storlek större i metall.

Sen finns det såklart många fler saker jag inte skulle vilja vara utan, men listan skulle lättkunna bli lite väl lång! :)

/T

Annons:
[_hsleiufhbtv]
2012-08-23 19:08
#1

Snurrbrickan tror jag. Den underlättar massor ju! Sen.. Typ.. Kavelmattan som jag köpte för nån vecka sedan. Älskar den redan, båda sakerna kommer från Ikea dessutom kom jag på ^^

jessica87
2012-08-23 19:11
#2

kavelmattan, elvispen och matberedaren/assistenten och kaveln.

[Aquelegia]
2012-08-23 19:30
#3

Elvispen <3 Min vispar så fort så fort att jag knappt hinner blinka innan vispgrädden är vispad ^^ Sedan avgudar jag mitt set med glasskålar. Har 8-10 stycken i olika storlekar, dom ger livet en guldkant. Plastskålarna släppte alltid små plastbitar av sig när jag vispade. Fick göra om fyllningar och tårtbottnar några gånger innan jag ledsnade på dom Tungan ute Slickepotten får bli det sista. Skönt att slippa krafsa runt med sked för att inte spilla för mycket av det man varsamt vispat ihop Skrattande

[WickedAlly]
2012-08-23 19:37
#4

Stavmixern, undrar hur många miljarder varv den har gått egentligen ^^

Tessen
2012-08-23 19:40
#5

#1 Ja sant snurrbrickan skulle man nog bli tokig utan!

#2 Kavelmatta får jag nog hålla med om också.

/T

powderpuff
2012-08-23 21:41
#6

Till att göra blommor så är en ball tool i metall mitt bäst inköp. Ångrar bara att jag itne köpte de tidigare

Överlag får jag nog säga jysk vaxduk för den hade jag nog inte klarat mig utan.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

 

Annons:
Tessen
2012-08-23 22:44
#7

#6 Jag skaffade en ball tool i metall som ser ut att vara i storlek med den största där, absolut kanonbra! Fastnar inte alls på samma sätt som dom i plast kan göra.

Vaxduken ska jag nog testa också. Det är absolut smidigt om det funkar så bra som du säger :)

/T

madaska
2012-08-23 23:19
#8

Ugnen!!! haha nej men skämt åsido, jag klarar mig nog utan det mesta egentligen, men spritspåsar och tyllarna är det det jag gillar mest att jag har. Det enda jag inte heller lyckats ersätta med något annat. Jag har vispat för hand när elvispen brann upp, jag har använt sambons drinkpinnar som ball tools, hans enorma global-knivar som palett-knivar, ett högre tårtfat att snurra på själv istället för snurrbrickan… ja ni fattar. Men spritspåsar, har jag aldrig lyckats med att göra egna på något vis. ;-)

Fast nu när jag har allt det där som jag en gång klara mig utan, så får jag väl säga att jag är lite kär i både snurrbrickan & mattan från ikea med. :)

Med lite socker i botten.

 

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

[WickedAlly]
2012-08-23 23:40
#9

Man kan använda en vanlig fryspåse om spritspåsarna är slut :)

Tessen
2012-08-23 23:44
#10

#8 Ja, ugnen är ju väldans svår att baka utan faktiskt! ;) Inte blir det några vanliga tårtbottnar iaf!

/T

madaska
2012-08-24 09:49
#11

#9 jag har aldrig lyckats lika bra med det.. har nog mest haft sönder dem. haha, likaså har jag försökt med bakplåtspapper, men det har inte heller lyckats med.. ;-) men det är kanske bara jag som är så tafatt. :D

#10 ;-)

Med lite socker i botten.

 

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

[WickedAlly]
2012-08-24 11:50
#12

#11 Jag glömmer alltid att köpa nya spritspåsar och får därför ganska ofta använda fryspåsar pinsamt nog. Jag brukar ta dubbla, vissa spricker ju så lätt och om olyckan skulle vara framme så slipper man stå där med klet överallt iaf :)

amandatherese
2016-02-15 21:01
#13

Kul tråd, puttar upp den lite ^^, Min slickepott är absoluta favoritverktyget, använder den nästan dagligen till diverse olika saker :P

Annons:
Wony
2016-02-16 21:37
#14

Hm… Anslagssåg, elvisp och min långa kavel i rostfritt stål som sambon svarvade till åt mig är nog mina absoluta favoriter. Sedan så är det såklart en massa andra saker som är smidiga att ha till hands. Spritspåsen t ex.

Upp till toppen
Annons: