Annons:
Etiketttårtor
Läst 1493 ggr
Majaa12
2017-08-06 01:42

Göra bröllopstårtor

Ska göra bröllopstårtor om några veckor och skulle behöva lite hjälp och tips. Dom vill ha tårtor med vit Marsipan och fyllningen skulle helst bestå av jordgubbar och vaniljkräm, typ. Får göra som jag vill men ska försöka göra efter deras önskemål. Gjorde en tårta tidigare med glasscreme (vaniljkräm och grädde) och en mousse med jordgubbar och rabarber. Tyckte dock att det blev lite tråkigt och mest krämigt, man kände inte direkt någon smak. Har ni något tips på hur jag kan göra, helst med jordgubbar och rabarber, för att få det att smaka mer? Hade tänkt ha tre lager, antingen två lager med jordgubb och rabarber och ett med glasscreme eller ett av varje och lägga till någon mer smak. Men vet inte vilken… Sen har jag en annan fråga också, vad är bäst att spackla tårtan med? Alltså det som ska vara under marsipanen? Vill att marsipanen ska bli så jämn och fin som möjligt. Senaste tårtan spacklade jag med smörkräm men fick inte till kanten så bra. Det stack ut lite vid bottnarnas kanter och det vill jag undvika. Tyckte även att smaken blev lite tråkig, smörkrämen blev nästan smulig. Kan man spackla tårtan med något annat? Mousse? Vad blir bäst? :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: