Annons:
Etiketttårtor
Läst 1226 ggr
Jaix
2016-10-01 22:01

Mindre söt fondant/sugarpaste/flowerpaste?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är ute på okända vatten med detta med sugarpaste/fondant/flowerpaste/gum-paste! Har bestämt mig för att baka en tårta enligt bilden, men vet inte vilken av ovanstående som kanske passar bäst och som inte smakar ren Socker (vill helst ha så lite sött som möjligt, då fyllningen i tårtan kommer vara nog sött!)? Tacksam för svar!!

Annons:
leemland
2016-10-02 11:42
#1

Är bilden din? Den kommer tas bort senast imorgon om jag inte får svar snabbare. 

Sockerpasta är ju väldigt sött i sig då den innehåller väldigt mycket florsocker och även sirap.  Likaså verkar fondant ha väldigt mycket florsocker i sig. Tyvärr vet jag inte riktigt vad man kan byta med eller hur det blir när man ändrar i recepten då jag inte gjort detta själv tidigare.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Jaix
2016-10-02 13:01
#2

Hej! Nej, bilden är inte min! Trodde att det skulle vara okej med lånad bild om den var signerad med den som har gjort den, Carms cake. Okej :/ tack för svar!

leemland
2016-10-02 14:47
#3

Okej.  Man måste länka om var man hittat bilden också. Har du länken kan du skicka den till mig så sätter jag in den i första inlägget . 🙂

Vad är det för fyllning du ska ha i tårtan? Tänkte iom att du sa att de skulle bli så sött med sockerpasta som överdrag . 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: