Annons:
Etikettkakor
Läst 1247 ggr
LoAEmma
6/5/16, 2:44 PM

Snabb hjälp! Frysa in chokladmuffins

Hej bak-proffsen!
Det är så att jag har precis bakat massor av chokladmuffins med en smält after eight-bit uppe på varje till vårt dop på lördag.

Nu vet jag inte hur jag ska kunna frysa in dem tills dess på ett bra sätt. Kommer chokladen på toppen bli ful av att frysas? Hur lägger jag dem för att inte förstöra ytan och kladda ner dem?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Tibonnanj]
6/5/16, 2:48 PM
#1

Det vita som bildas på ytan av choklad är fett från chokladen. Värmer du upp muffinsen innan de serveras borde det smälta och inte synas. Sen vet jag inte om after eight blir torr av det.

frejaspluto
6/5/16, 3:01 PM
#2

Att baka cupcakes till kalaset är en bra idé då de går att frysa om man exempelvis vill förbereda inför kalaset några dagar i förväg. Innan man fryser cupcakes ska de få svalna helt och de ska frysas helt färska och väl inplastade. Sedan tas de ut och tinas helt och hållet innan man toppar dem med frosting. Är de inte helt tinade så finns det risk för att frostingen smälter av fukten från kakorna. Man kan även förbereda frosting och låta den stå i kylen över natten. Man vispa bara upp den igen och garnerar kakorna. Funkar dock inte med frosting som innehåller smält choklad – den blir för hård!

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

frejaspluto
6/5/16, 3:02 PM
#3

Källa Leila Lindholm. Hon är jättebra hon ör med på TV4 och 7. leila.se

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜

Sabinan
6/6/16, 1:07 AM
#4

Det går bra att frysa muffinsen, eventuellt kan after-eighten få en grå beläggning, som #1 skrev. Men du kan kanske dofta över lite florsocker på de? Då kommer det inte synas något.
After-eighten behåller sin goda smak fastän den varit i frysen.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Upp till toppen
Annons: