3 Kakor - Frågor & recept

Vilken kaka/tårta är det?

2016-04-08 14:46 #0 av: Majaa12

Behöver hjälp men namn på en chokladtårta/kaka. Den är ganska mastig, brukar finnas på en del konditorier. Tror att det är två lager (kan ha varit bara ett) med mousseliknande konsistens, lite hårdare kanske... Man gör den i en rundform. Det är mörk choklad. Är det någon som vet vad det kan vara? Glad

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus 

Anmäl
2016-04-08 14:50 #1 av: Outlawly

Jag tänker på white lady. Chokladbotten, tryffelkräm och arraksgrädde.

Men bara gissning Glad

Anmäl
2016-04-08 14:58 #2 av: Majaa12

#1 Nej, men tack ändå!

Glömde skriva det, den är ganska lik en chokladfudge tårta till utseendet Glad

Mvh Maja  

Anmäl
2016-04-08 15:25 #3 av: Snovit79

Devils food cake?

Hjärta Jasmine, min älskade efterlängtade dotter - den vackraste ängel i himlen. Hjärta

Sajtvärd på Matbröd 

Anmäl
2016-04-08 17:37 #4 av: Majaa12

#3 Nej, den ska vara tunn som en kladdkaka typ Glad

Mvh Maja  

Anmäl
2016-04-08 20:39 #5 av: leemland

Det är en ganska svår fråga du ställer faktiskt Lipar Alla caféer har olika sortiment oftast Lipar 

Men det kan inte va så enkelt som: Mustig chokladkaka? Eller någon form av brownie? 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/

Anmäl
2016-04-09 13:35 #6 av: nillis66

Låter som en Sachertårta. Glad 

Anmäl
2016-04-09 22:39 #7 av: Sabinan

Jag tänkte också på Sachertårta Glad
Mycket god med mycket chokladsmak, saftig och "chokladtryffel" överst och runt sidorna. Kär
http://www.austria.info/se/aktiviteter/mat-dryck/recept/sachertarta

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Anmäl
2016-04-09 23:00 #8 av: Majaa12

Haha, förstår att det är svårt... Sachertårta såg ju jättegott ut så det ska jag nog göra någon gång! Skrattar Den jag tänker på är mer mousse och/eller fudgeliknande...

Mvh Maja  

Anmäl
2016-04-09 23:19 #9 av: Snovit79

Det är inte helt enkelt kladdkaka med ganache?

Hjärta Jasmine, min älskade efterlängtade dotter - den vackraste ängel i himlen. Hjärta

Sajtvärd på Matbröd 

Anmäl
2016-04-10 11:52 #10 av: leemland

#8 Jag tror det blir lättast om du går till caféet du åt kakan på och frågar Glad Sen får du mer än gärna berätta för oss här inne vad det är Skämtar

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/

Anmäl
2016-04-10 11:55 #11 av: Majaa12

#10 Det är en timme bort och det har jag inte möjlighet att åka.. Kanske får ge upp, tack för hjälpen iallafall Glad 

Mvh Maja  

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.