Annons:
Etikettövrigt
Läst 1494 ggr
Bill&Bull
2016-03-19 14:02

ska ni baka till påsk?

Vad blir det i så fall? Jag själv skulle vilja använda mig av påskgodis på nåt vis men vill inte göra en tårta..

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
JoannaLi
2016-03-19 14:06
#1

Åh, jag ska baka allt! Bor i studentkorridor med tillhörande ekonomi, och ingen ugn. Men jag ska hem på fredag, så jag ska passa på att baka så mycket jag bara kan och hinner. Så sugen! 

Jag är däremot sugen på att baka tårta :P

Sabinan
2016-03-19 14:29
#2

Jag ska baka, som till varenda påsk de senaste 20 åren 👍
Tårta kommer det bli i någon form, troligen en moussetårta med lemon curdmousse och passionsgelé överst.
Tänkte även baka biskvier.

Sen när min syster kommer, ska jag baka en pavlova, med lemon curd och färska bär, som är vår allas favorit 😍

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

felixifokus
2016-03-19 22:22
#3

Kanske kaka med kristyr https://www.youtube.com/watch?v=Cs600U6OJJo

😉

Majaa12
2016-03-19 23:49
#4

Nutellasemifreddo :)

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Sabinan
2016-03-20 01:16
#5

#3 Oj, en sån vacker kaka vill man ju inte äta upp. Det var verkligen jättefin!😍

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Carmarino
2016-03-20 11:04
#6

#3 Tror inte att jag ens skulle kunna sätta tänderna i den kakan. 🙂
Fick en marsipansäl en gång. Den hade bruna chokladögon, som såg väldigt uttrycksfulla ut. Inte kunde jag äta den inte. Den fick stanna kvar i sin plastförpackning som prydnad, tills den blivit så torr att den började spricka.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Majaa12
2016-03-20 12:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Gjorde chokladbiskvier med kycklingar på förra påsken. Vill göra det i år med men tror inte att jag kommer hinna…

Mvh Maja  

Medarbetare på Guldhamster iFokus

Devilishangel
2016-03-20 17:31
#8

Jag ska baka till försäljning till jobbet :)

Det blir 3-4 st rulltårtor  med äppelmos i mitten, som jag sedan ska göra påsk-bakelser av. Lite tjockare skivor liggandes med spritsad grädde, några tunnare skivor persika o sen färgglada godis-ägg på :D

Fransu
2016-03-22 19:25
#9

Jag tänkte baka brownie med fudgetäcke. Har inte bestämt recept ännu dock, Inte så "påskigt" kanske, men gott! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

amandatherese
2016-03-24 17:59
#10

Jag ska baka muffins med påsktema som topping och göra en vit chokladmousse som ska serveras i kinderägg ^^,

Upp till toppen
Annons: