Annons:
Etikettkakor
Läst 820 ggr
hhejlollo
1/9/16, 9:40 PM

Hjälp - macarons

Hjälp! Har försökt göra macarons för första gången men smeten blir bara rinnig och flyter ut! Vad gör jag för fel?! Finns det något jag kan göra för att rädda smeten så jag slipper kasta ännu en sats? Tacksam för svar! :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Annons:
leemland
1/9/16, 10:18 PM
#1

Jag har själv aldrig gjort macarons men det låter nästan som om du har för lite mjöl/torrvara i smeten.. 

Har du testat googla ditt problem? Ibland brukar de komma upp svar på frågorna 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

hhejlollo
1/9/16, 11:45 PM
#2

Har googlat för fullt men ej fått upp något :( Har ju följt receptet båda gångerna och ändå lyckas jag inte!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

leemland
1/10/16, 11:00 AM
#3

Som sagt har jag ju inte gjort macarons själv, men testade googla och fick fram denna länken : Made By Mary 

Och då står det så här: 
"Min macaronssmet är alldeles för lös i konsistensen!

Du har inte vispat marängen tillräckligt tjock
Du har inte vägt upp ingredienserna tillräckligt noga

Du har vispat runt som en galning trots mina specifika instruktioner att VÄNDA ner ingredienserna på slutet."

HÄR hittade jag också en länk med info. Orkade dock inte läsa allt 🤪haha.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: