Annons:
Etikettövrigt
Läst 1371 ggr
leemland
2015-12-29 21:06

Nyårs bakning

Nu är det bara några timmar tills det är nyår 😉 
Har ni planer att baka eller göra någon god efterrätt till nyår? Dela gärna med er av vad ni tänkt göra 🙂 

Själv har jag bestämt att jag ska göra något, vet bara inte vad än😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Fransu
2015-12-30 16:28
#1

Jag och min man firar nyår själva hemma med hundarna, för hundarnas skull. Vi funderade på vad vi skulle ha för gott att äta och bestämde oss för äppelsmulpaj med vaniljsås. Inte så fancy och nyårsaktigt kanske, men gott! 🙂

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

leemland
2015-12-30 19:31
#2

#1 Det viktigaste är ju att det är gott 😉 Det tycker jag i alla fall 😛 
Har fortfarande inte kommit på vad jag vill/ska göra , haha😂 Så risken finns att det bara blir god mat😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

ljungensjenka
2015-12-30 22:05
#3

Inte bestämt mig än men funderar på vaniljpannacotta med någon form av tillbehör av lime och vit choklad :) Eller crème brulée med lime & passion eller som sista alternativ något annat med passionsfrukt. Hittat smaker jag gillar och vill utvecklas med samt vill ha ett syrligt avslut på en god middag :)

ljungensjenka
2015-12-31 10:38
#4

Har helt bestämt mig nu :) Vaniljpannacotta på botten av vit chocolate chip cookie med lime- och passionsfruktscurd blir det!

Fransu
2015-12-31 11:21
#5

#4 Låter jättegott!

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

leemland
2015-12-31 16:21
#6

Bestämde mig i går ikväll 🤪 haha. 

Det blir en väldigt enkel chokladmousse 🙂 Med mintchoklad 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Pyttelite
2019-12-29 21:00
#7

Ska ni baka något speciellt till nyår?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Carmarino
2019-12-30 11:38
#8

Har inte planerat något. Kanske jag bakar några chokladgrottor med hallon eller pistaschflarn till nyårsdag. Då har jag nämligen bjudit grannarna på fika, och vi ska tända stearinljusen i granen för första gången den här julhelgen. 🙂

Ifall jag inte hinner/orkar har jag gott om kakor och bullar sedan tidigare. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2020-01-01 22:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag gjorde saffrans pannacotta och väninnan gjorde en kladdkaka LCHF ,

HH 🙂

Pyttelite
2020-01-01 22:48
#10

Fin färg man kan smaksätta så mycket med saffran - ser mycket gott ut!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Soligajag1
2020-01-01 22:50
#11

#10 Tack 😊 Fick godkänt av kompisarna!

HH 🙂

Carmarino
2020-01-02 14:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Det blev inget bakat till nyår. Bestämde mig för att ta de minisockerkakor jag hade över sedan tidigare och göra bakelser av dem. Hade en burk mandariner i skafferiet, så jag "knyckte" idén från dem som beställde sockerkakorna och serverade varsin minisockerkaka på fat med mandarinklyftor och vispgrädde.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: