Annons:
Etikettövrigt
Läst 864 ggr
Madelone
2015-12-12 12:21

Hjälp! Mjölbaggar i mitt saferi.

Hej alla.
Jag har fått mjölbaggar i mitt skafferi. Har slängt allt mjöl, vaniljkrämspulver och alla andra öppna förpackningar så ända som är kvar nu är konserver, oöppnade påsar med hasselnötter och så vidare och mina tättslutande lådor med pasta och ris. Hittade dom i Torsdag men har städat skafferiet tre gånger sen dess.. dom dyker fortfarande upp.. Städade med yes diskmedel nu på morgonen och allt som är kvar står på köksbordet nu. Va ska jag göra? Hjälp snälla vågar inte fortsätta med mitt julbak för än dom små monstrena är borta..

Annons:
[LoveUnite]1
2015-12-12 12:31
#1

Jag avskyr de små krypen!

Hade många i min förra lgh, slängde allt jag hade, storstädade skåpen, satte in nåt där förren några dagar senare men de kom tillbaka efter någon vecka. En efter en.

Lätta att missa när man städar rent. Jag använde alla möjliga kemikalier, sprutade in i varje vrå och glipa. Vissa säger ättika fungerar.

Jag har mina torrvaror i burkar, glasburkar med lock, men de kommer in där också! En vän sa hon hade också i glasburkar med lock men hade även plastpåsar (fryspåsar) där mjölet/torrvarorna hälldes ner i och sedan stoppade det i glasburken.

Så hon liksom knöt ihhop påsen och hade även lock. Extra säkert.
För henne fungerade det.

Där jag bor nu har jag inte sett några i mina torrvaror, har dock sett 2 döda i skåpet en gång. Kan hända de kom med från flytten.

Upp till toppen
Annons: