Annons:
Etikettrecept
Läst 1047 ggr
[loveisall]
2015-11-20 10:46

Tips

Har ni tips på nya roliga goda bakverk till Julen?

Det är dåligt med fantasin här.

Har funderat på att baka den tyska kakan Stöllen, tror jag den heter. Men behöver fler tips

Annons:
leemland
2015-11-20 15:43
#1

Vad menar du med roliga bakverk? 

Jag gillar att göra saffransdeg(som som man gör till lussebullar) sen så har jag i mandelmassa och rullar ihop de som kanelbullar 😛 Men det är ju knappast "bakverk". Mjuk pepparkaka, saffranssnittar, saffransbiscotti …

Vad gillar du själv?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[loveisall]
2015-11-20 16:04
#2

#1 Det var ett bra tips :)  tack. Lät jättegott.   Allt som är gott.. bakverk, kakor, bullar, tårtor

leemland
2015-11-20 16:16
#3

#2 Så lite så 🙂 

Jag brukar göra en saffranskaka/tårta också på julafton 😛 Apelsinmuffins(eller liknande)  kan man också göra under julen då apelsin anses/ansågs julig, mandelmusslor med grädde och sylt, klenäter, pepparkaksrulltårta/saffransrulltårta. Bara fantasin kan ju sätta stopp egentligen 🤪

Detta är mer som godis men det går ju alltid att äta också 😉 Tryffel(smaksätt hur du vill),  puffat ris/cornflakes i choklad , rockyroad, knäck, kola ….

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Udoon]
2015-11-25 21:59
#4

Jag tänkte baka en Red Velvet-tårta till jul, den är ju röd, och så vit cream cheese-frosting på det🙂

Upp till toppen
Annons: