Annons:
Etikettkakor
Läst 9223 ggr
JoannaLi
2015-11-08 12:54

Maräng utan bakplåtspapper?

Iom att hunden får äggulor med jämna mellanrum, så har jag nu en hel drös med äggvitor "över", som jag sparat. Främst var jag väl sugen på att få göra maränger, som går att spara ett tag. 

Så, äggvitorna tinade, allt kollat så att vi har… Utom bakplåtspapper. Har tyvärr ingen möjlighet att låna eller köpa heller. 

Folie har vi inte heller. 

Är det kört? Får jag helt enkelt vänta med marängerna, eller går det att lösa på något annat sätt? 

Jag vet inte om jag vågar smörja plåten med något, iom att det absolut inte får vara något fett i skålen sen innan, men jag vet inte heller om jag bara kan grädda dem "naturella" utan något på plåten?

Annons:
Tant Grön
2015-11-08 12:58
#1

Förr innan det fanns bakplåtspapper så smörade man plåten och sen strödde man på mjöl. Du kan ju testa det.

Carmarino
2015-11-09 11:03
#2

Annars går det väl bra att använda aluminiumfolie, om du har det hemma. Har du en silikonmatta så funkar den också.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

JoannaLi
2015-11-09 11:44
#3

#1 Använde mig av den metoden på första plåten. Gick bra! Jag tyckte att just botten smakade lite smått underligt, men sällskapet tyckte inte det, så jag är väl för petig :P

Nä, står i TS att jag inte hade folie, och silikonmatta hade jag inte heller :)

Carmarino
2015-11-12 11:07
#4

Sorry, läste lite slarvigt. :)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: