Annons:
Etikettövrigt
Läst 1326 ggr
Tarotstollan
2015-10-29 20:36

Sprejgrädde.

Jag har aldrig köpt sprejgrädde och testat, varken till bakning eller till annat. Vad är skillnaden, tillsatser, smak, konsistens och hållbarhet?
Vilket är bäst enligt er, vanlig 40% vispgrädde eller sprej?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
LinaLj
2015-10-29 20:45
#1

Jag har vänner som använder spraygrädde och måste säga att det är enorm skillnad. Jag skulle aldrig köpa det själv för jag tycker inte den smakar gott och konsistensen är något lösare än vanlig grädde. Dessutom innehåller den fler tillsatser än 40% grädde och dessutom brukar de flesta märken innehålla Socker vilket är ett enormt problem för mig som har diabetiker i familjen.

Tarotstollan
2015-10-29 20:56
#2

Tack för svar, låter som det inte är något  för mig heller. Jag brukar ta lite vaniljsocker i grädden, bara för att bli av med den sura gräddsmaken. Annars så tycker jag inte vispgrädde är ätbart.😉

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

LinaLj
2015-10-29 21:01
#3

#2 Jag har ofta i lite sötningsmedel i grädden av samma orsak, eller lite ren vanilj. Men om de har i Socker i grädden från början så kan man ju inte välja själv.

Tarotstollan
2015-10-29 22:17
#4

Helt rätt! Bättre att få välja själv än äta över sötat från dem!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Hästhoven]
2015-11-01 08:57
#5

Spraygrädde är oftast sötad, brukar använda det på tårta för att dekorera, men tycker att den grädden smälter fortare än vanligt vispad grädde, men det kanske är olika?

Upp till toppen
Annons: