Annons:
Etikettkakor
Läst 908 ggr
[Sabina]
10/4/15, 10:33 AM

Kanelbullens dag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag den 4/10, är det kanelbullens dag. Har du bakat kanelbullar idag, eller ska du göra det? Brukar du fira kanelbullens dag?

Annons:
Fridaaaa
10/4/15, 10:35 AM
#1

Kommer köpa :) Älskar kanelbullar! :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Def]
10/4/15, 10:50 AM
#2

Kanelbullar och oboy är gott. :)

[Sabina]
10/4/15, 10:55 AM
#3

Det händer ganska ofta att jag glömmer kanelbullens dag. Men nu, med min nya assistent är det ett nöje att baka med degar så i år firar vi det ordentligt ;) Jag kommer ihåg ett annat år, när jag pluggade på universitet och kom hem sent på kvällen. Jag berättade för mina barn att jag köpt kanelbullar till dom men att de bara kunde få en bulle var då jag inte hade råd med mer. De såg lite besvikna ut. Så tog jag fram bullarna , som var stora som mattallrikar. Kan säga att deras överraskande miner var härligt obetalbara. :)

[Sabina]
10/4/15, 11:00 AM
#4

#2 Jag själv är löjligt svag för nybakade ljumna bullar med ett glas kall mjölk. :)

leemland
10/4/15, 1:39 PM
#5

Det blir köpebullar för min del 😛 Har inte orkat ställa mig och baka bullarna 😛 Får nöja mig med att jag faktiskt lyckades göra en Budapestbakelse igår 😉 haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Sabina]
10/4/15, 2:12 PM
#6

#5 Budapestbakelser är så mycket mer avancerade än bullar, så jag tycker gott att det är helt okej att köpa bullar efter en sådan prestation 🙂

Annons:
Fransu
10/4/15, 2:17 PM
#7

Japp, bakar kanelbullar. Nu är dom på sin andra jäsning innan det är dags för ugnen. Så tills kvällsfika blir det kanelbullar. Något bland det godaste jag vet. (Brukar inte alltid baka eller äta kanelbullar på kanelbullens dag. Men i år blir det så.)

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Sabina]
10/4/15, 3:22 PM
#8

#7 Vad härligt med nybakta bullar till kvällsfikat, och den underbara doften av nybakat som sprider sig i hela huset 🙂

Här hemma började vi frukosten med var sin stor bulle, och mer blir det 🤪

Fransu
10/4/15, 7:43 PM
#9

#8 Vilken bra start på dagen! Kanelbulle till frukost. 👍 Dina bullar ser fantastiskt goda ut.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Carmarino
10/5/15, 12:10 PM
#10

Bakade kanelbullar igår. Jättegoda. Hela köket doftar fortfarande kanelbulle. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

jagga-ewe
10/5/15, 10:44 PM
#11

Bakade i torsdags, tog upp ur frysen igår. Det va gott!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

[Sabina]
10/9/15, 9:44 AM
#12

#9 Tack snälla Fransu, jomen de var goda ;).

Jag är övertygad om att dina bullar var jättegoda de med :)

Upp till toppen
Annons: