Annons:
Etikettrecept
Läst 1238 ggr
Tessen
2015-08-24 15:53

Blåbär

Hej. Det är så att jag plockade 2.7 kg amerikanska blåbär i fredags och ska frysa in en stor del av dom men skulle också bli tacksam för tips på massa olika recept utöver vanliga pajer och tårtor, vill gärna göra lite annorlunda bakverk med blåbären och det är ett + om det är ihop med citrus då jag föredrar syrliga smaker! Så det vore snällt om ni ville ge mig tips på vad jag kan baka med blåbär i! :)

/T

Annons:
[Älskamig]
2015-08-24 16:00
#1

Vet att du ville ha andra tips än just pajer, men jag såg Roy Fares göra en blåbärspaj med citron i. 🙂 Går även att göra saft med blåbär och citron.. Eller blåbär och citronmuffins med typ marchmallowfluff ovanpå, väldigt gott :)

leemland
2015-08-24 17:35
#2

Favoriten för mig är saftiga blåbärsmuffins 🤤 (även om det inte är så invecklat)

Men man kan göra rulltårta med blåbär i , cheesecake ,blåbärsglass, något bakverk men istället för lemoncurd kan du göra blåbärskurd 😛 Mazariner med blåbär i, sylt/marmelad(även om de inte direkt är udda😛)  .  Har nog inte stött på några så annorlunda  bakverk med blåbär 🤪 hehe

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Outlawly]
2015-08-24 18:14
#3

Maräng botten med lemoncurd, vispad grädde och sen blåbären på. Vansinnigt gott. Går också fint att ha rice crispies i marängen :)

Tessen
2015-08-25 15:39
#4

#1 Jag ska göra en typisk amerikansk blåbärspaj till imorgon, dvs med blåbär och citron i samt smördeg ist för smul och baka av med lite råsocker över för att göra den extra knaprig ovanpå. #2 Tack för många bra tips! :) Jag ska nog frysa in det mesta så får jag se vad jag hittar på med dom. :)

/T

[Hästhoven]
2015-09-11 15:21
#5

Bakade en vit kladdkaka med blåbär, dem blev extremt god :-)

Feliiciia
2015-09-17 20:51
#6

Blåbärsmuffins med touch av citron med Smuldeg ovanpå med lite kanel i.

Annons:
Tant Grön
2015-09-27 23:01
#7

Blåbärspizza.

Upp till toppen
Annons: