Annons:
Etikettrecept
Läst 1472 ggr
Bill&Bull
2015-08-09 10:48

Fråga ! ang krämbulle

Ska baka krämbullar tänkte jag. Alla recept jag hittat visar att krämen ska med in i ugnen (i bullen) jag fick för mig att man spritsar in kall kräm i bullen efter gräddning ? Kan man göra det istället tro?

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
leemland
2015-08-09 14:19
#1

Jag tror de är en smaksak 😛 Har själv aldrig fått tummarna loss att göra krämbullar av olika slag.. 🤪 
Du kan ju testa och göra båda sakerna om du orkar 😛 Asså dela degen och göra hälften efter receptet och hälften som du själv vill 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Carmarino
2015-08-10 14:46
#2

Det beror nog på vilken modell av bullar man gör. I vissa bullar ska man göra en fördjupning uppe på och klicka i krämen i hålet. I vissa ska man kavla ut en fyrkant, lägga en klick i mitten och vika in hörnen mot mitten. Detta brukar man göra innan man sätter in dem i ugnen.

Annars bakar man en vanlig slät bulle och spritsar i krämen efteråt, när bullen svalnat. Tycker dessa blir godare, för krämen blir så seg om den bakas i ugnen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Push
2015-10-09 13:41
#3

Jag bakar vanliga vetebullar. tar dock alltid en dl mindre mjöl och låter det kalljäsa i kylen. De blir saftigare då och man slipper göra allt samma dag.
Sedan bakar jag dem dagen därpå och spritsar i kall vaniljkräm. Absolut bästa och nu blev jag sugen på krämbullar så det blir en sats till helgen. Samma deg kan man ju göra syltbullar, kanelbullar, vaniljbullar och kardemummabullar med.
Alltid kul att göra många bakverk av samma deg!

Upp till toppen
Annons: