Annons:
Etikettrecept
Läst 695 ggr
[Allanboysen]
2015-06-18 17:38

Midsommar hjälp

hejhej! :) Jag har fått ett ansvar att baka till midsommar. (lite själv valt också haha). Men nu såhär lite i sista minuten kom jag på att jag har faktiskt inget recept. Jag kan ju standar recepten, som i våran familj är kanelbullar, äpplemuffins, chokladmuffins och fruktsallad med glass. Men det är ju alltid gott att skjuta in något nytt, lite variation. Någon som har något gott recept, på något som lätt går att baka hemma. (utan maskiner som inte finns i ett vanligt hushåll) typ lite vispa, knåda och grädda. Ganska enkelt recept, helst inte för mycket Socker, men tar tacksamt emot alla förslag! :)

Annons:
leemland
2015-06-18 17:53
#1

Vad gillar ni ? (mest smakmässigt tänker jag nu) 

Där är ju rulltårta, den kan man ju variera på hur många sätt som helst . (har ej bakat det på länge så har inget recept jag "brukar" gå efter) Andra sorters muffins kanske - variera smakerna liksom. 😛 Istället för "kanelbullar" kan man ju ha i mandelmassa som fyllning. Hallongrottor eller andra Småkakor kanske ? 

Vad gäller sockret - så kan du utan problem ta bort 1/4 del av sockret utan att smaken ändras. (osäker om det är 1/4 del eller 1/3 del du kan ta bort i skrivandets stund) Du kan testa dig fram med det ju 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Allanboysen]
2015-06-18 18:36
#2

Typ vad som helst utom Marsipan. 🙂våran familj är inte så Marsipan gillande haha. 😊

Jaha, det visste jag inte. Men det kan man ju testa. 😃är inte så bra på delar, så typ hälften lite mindre? 😎

Vilken är din favoritbakelse? Alltid kul med nytt🙂#1

leemland
2015-06-18 19:16
#3

#2  Det lättaste är att testa sig fram när det gäller sockret tycker jag 😛 Men att ta bort en tredjedel(1/3del) bör du kunna utan problem . Det kan nog bli för mycket att ta bort mer än hälften tror jag 🤪 Men som sagt testa dig fram 🙂 

Jag är lite av en chokladnörd 🤪haha . Men jag gillar en god kladdkaka är aldrig fel, och min mammas äpplepaj är också god 😛 Så där är ett annat förslag 😉 Kommer knappt ihåg vad jag "brukar" baka , just nu är jag inne i en period där jag bakar väldigt sällan. 😐 En bra tid sedan jag gjorde något nu faktiskt. 😕

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: