9 Recept övrigt

Midsommar hjälp

2015-06-18 17:38 #0 av: [Allanboysen]

hejhej! :) Jag har fått ett ansvar att baka till midsommar. (lite själv valt också haha). Men nu såhär lite i sista minuten kom jag på att jag har faktiskt inget recept. Jag kan ju standar recepten, som i våran familj är kanelbullar, äpplemuffins, chokladmuffins och fruktsallad med glass. Men det är ju alltid gott att skjuta in något nytt, lite variation. Någon som har något gott recept, på något som lätt går att baka hemma. (utan maskiner som inte finns i ett vanligt hushåll) typ lite vispa, knåda och grädda. Ganska enkelt recept, helst inte för mycket socker, men tar tacksamt emot alla förslag! :)

Anmäl
2015-06-18 17:53 #1 av: leemland

Vad gillar ni ? (mest smakmässigt tänker jag nu) 

Där är ju rulltårta, den kan man ju variera på hur många sätt som helst . (har ej bakat det på länge så har inget recept jag "brukar" gå efter) Andra sorters muffins kanske - variera smakerna liksom. Lipar Istället för "kanelbullar" kan man ju ha i mandelmassa som fyllning. Hallongrottor eller andra småkakor kanske ? 

Vad gäller sockret - så kan du utan problem ta bort 1/4 del av sockret utan att smaken ändras. (osäker om det är 1/4 del eller 1/3 del du kan ta bort i skrivandets stund) Du kan testa dig fram med det ju Glad

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/

Anmäl
2015-06-18 18:36 #2 av: [Allanboysen]

Typ vad som helst utom marsipan. Gladvåran familj är inte så marsipan gillande haha. Förlägen

Jaha, det visste jag inte. Men det kan man ju testa. Skrattarär inte så bra på delar, så typ hälften lite mindre? Cool

Vilken är din favoritbakelse? Alltid kul med nyttGlad#1

Anmäl
2015-06-18 19:16 #3 av: leemland

#2  Det lättaste är att testa sig fram när det gäller sockret tycker jag Lipar Men att ta bort en tredjedel(1/3del) bör du kunna utan problem . Det kan nog bli för mycket att ta bort mer än hälften tror jag Galen Men som sagt testa dig fram Glad 

Jag är lite av en chokladnörd Galenhaha . Men jag gillar en god kladdkaka är aldrig fel, och min mammas äpplepaj är också god Lipar Så där är ett annat förslag Skämtar Kommer knappt ihåg vad jag "brukar" baka , just nu är jag inne i en period där jag bakar väldigt sällan. Oberörd En bra tid sedan jag gjorde något nu faktiskt. Ledsen

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.