5 Tårtor - Frågor & recept

Hjälp med jorgubbstårta.

2015-06-14 12:17 #0 av: Madelone

Hej alla.

Jag fyller snart år och tänkte göra en tårta med passionsfruktscurd, ljusa bottnar och jordgubbar.  Det jag funderar på är va jag ska göra med jordgubbarna. .  Kan ju göra jordgubsgrädde och jordgubbsmousse men det brukar oftast bli något sånt så nu känner jag för att göra något annat i stället..

Någon som har lite förslag på va jag kan hitta på? har haft funderingar på att lime marinera jordgubbarna och sen göra dom som rårörda jordgubbar och ha i ena lagret men det kanske blir för mycket syrligt i tårtan med både lime och passionsfrukt..

Anmäl
2015-06-14 12:23 #1 av: [Sabina]

Jag brukar göra vanliga rårörda jordgubbar med bara lite socker, det kanske du kan ha om du tycker det blir för mycket syrlighet i tårtan annars Glad

Anmäl
2015-06-14 15:55 #2 av: VildaVittra

Jordgubbar är grymt gott i kombination med smaksatt gelatin. 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2015-06-20 21:29 #3 av: Madelone

Har faktiskt funderat mycket på om jag skulle göra rårörda jordgubbar och ha i mellan..

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.