Annons:
Etikettrecept
Läst 580 ggr
Strömmis
6/3/15, 9:50 PM

Hjälp! Choklad till studenten.

Snart dags för äldsta dottern att ta studenten! Tänkte först ta catering för man vet ju hur det blir - tar sig vatten över huvudet som vanligt. Vill ju att det ska bli så gott och alla ska bli nöjda🙂 Nu fixar vi i alla fall mat och tårtor själva men har i alla fall tagit lite hjälp av släkten.

Dottern älskade en chokladkaka som jag gjorde för ett par år sen - hittade på nätet men sparade inte receptet (man lär av sina misstag). Nu skulle jag vilja göra något liknande i små skurna mumsbitar.

Riktigt mastig choklad så det räcker med en liten bit…eller ett par. Ingen kladdkaka eller något fluffigt utan så där mäktig mörk choklad och ganska fast, så man kan skära småbitar och kanske sätta en tandpetare i. Gärna två eller tre lager så det blir lite randigt - mörk/vit/mörk. Är det någon som har något tips på smet som man kan använda?

Annons:
MoaE
6/3/15, 9:58 PM
#1

#0 Något med chokladmousse, kan man ju göra både mörk och vanlig chokladmousse :)

Aleya
6/3/15, 9:59 PM
VildaVittra
6/3/15, 9:59 PM
#3

Kanske göra pajskal i små/mini muffinsformar av smält mörk choklad och fylla dom med fromage eller liknande, för att sedan dekorera med färska bär och blommor?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Strömmis
6/3/15, 10:39 PM
#4

Tack för de snabba tipsen!

Aleya: Ja, det verkar bra (men jag skulle hoppa över ingefäran).

Moussen tror jag blir för löst, men kanske en annan gång, och småformarna verkar fina, men jag vet inte om jag är tillräckligt pillig.

Toppen att man kan skicka ut en fråga och få lite respons. Då kommer man på vad man (jag) egentligen tänkt. Kanske kan jag använda chokladgodissmet/ kola och lägga i olika lager i en långpanna och skära…?  Då blir det nog lite mer kompakt.

Upp till toppen
Annons: