Annons:
Etiketttårtor
Läst 2341 ggr
[Zachapacka]
5/9/15, 4:48 PM

Nutella pizza

Hej

Jag har sett bilder överallt på så kallat "nutella pizza". Hur man gör pålägget är ju inte så svårt xD. Men jag undrar vad man ska använda som pizza deg? Vissa ser ut som en jätte chocolate chip cookie och vissa ser ut som vanlig pizza deg. Vad tycker ni man ska använda? 😃

Är det någon som har erfarenhet eller idéer så tas alt tacksamt emot 😉

Annons:
leemland
5/9/15, 5:30 PM
#1

Menar du som #120 i denna tråden?  (hon har i och för sig använt sig av smördeg.) Jag hade nog valt att använda vetedeg/pizzadeg. Tvivlar på att det funkar att göra med Chocolate chip "deg".

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[Sabina]
5/9/15, 6:17 PM
#2

Jag skulle rekommendera vetedeg/bulldeg, även om jag sett nutellapizza med smördeg.
Men jag tror det bli lite väl fett med smördegen och att den goda smaken av nutellan kommer fram bättre med bulldegen. Men egentligen är det ju en smaksak, vad man föredrar 🙂

Anna O.
5/9/15, 9:17 PM
#3

Tycker du ska använda vetedeg!

[Zachapacka]
5/11/15, 2:14 PM
#4

Tack för tipsen! Jag ska försöka att prova lite olika degar så kan jag ju sen berätta vad som blev bäst 🙂

leemland
5/11/15, 7:13 PM
#5

#4 Ja gör gärna det!🙂   Funderar själv på att testa göra den kakan 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
leemland
5/16/15, 3:56 PM
#11

Tog bort inlägg som inte hörde till tråden /moderator 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Nattis.
5/16/15, 5:07 PM
#12

samma som #3 😕

Nattis.
5/16/15, 5:08 PM
#13

oj menade  🙂

Annons:
[Zachapacka]
5/16/15, 6:09 PM
#14

#11 får jag fråga varför den där bilden försvann? Inte för att det var jag som la upp den men den handlade ju verkligen om tråden. ?

leemland
5/16/15, 7:52 PM
#15

#14 Nej det var en annan kaka(uppfattade jag det som) och den har inget att göra med din fråga i den utsträckningen. Och jag tror inte medlemmen äger bilden. Men om hon skulle göra de så får hon höra av sig i ett PM .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

kaninennea
10/10/15, 10:39 PM
#16

Åhhh! 😂På min namnsdag brukar jag baka tårta men det här året gjorde jag en nutellapizza :) Då gjorde jag en chocolate chip cookie deg, la i en springform och hade som "pizzabotten": Godaste som finns och jag ska väldigt snart göra om det!! :)

kaninennea
10/10/15, 10:43 PM
#17

Förlåt men jag skulle ALDRIG använda pizzadeg och mitt första val skulle inte heller vara bulldeg :) Cookie dough är godast, tycker jag! :D

Såhär blev min:

Upp till toppen
Annons: