Annons:
Etikettermatig-bakningmatbröd
Läst 1402 ggr
ChristineL
2015-04-26 19:11

Matmuffins och liknande!

Fick ett väldigt bra tips inför sommaren av en annan förälder på öppna förskolan. Matmuffins! Superbra att ha med sig om man är ute en heldag på äventyr med barnen.

Grejen är att jag vill undvika att baka med massa vetemjöl. Vi är inte glutenkänsliga men jag tycker bara det blir så degigt med mjöl. Vill gärna ha massa tips på matmuffins, pizzasnurror, piroger och liknande som det inte är massa vete i :)

Annons:
VildaVittra
2015-04-26 19:14
#1

Jag brukar ha massa kokt mosad blomkål och riven ost i smeten, då minskar mängden mjöl man äter rejält. Sedan toppar jag med en halv körsbärstomat innan de stoppas in i ugnen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ChristineL
2015-04-29 18:41
#2

Ja, men just det! Hörde nån som gjorde pizzabotten av riven blomkål och parmesan… Mums!

[Sabina]
2015-04-29 19:18
#3

#1 och #2 Det låter verkligen jättegott! Ett bra förslag som jag måste testa, känner jag 🙂

Tessen
2015-04-30 21:26
#4

Här är ett smidigt recept på pizzabotten för dom som även vill undvika ost. Fiberhusken i degen går att byta mot t ex kokosmjöl eller annat valfritt mjöl.
Jg har själv testat det och just till pizzabotten så fungerar det bra iaf! :)

/T

Upp till toppen
Annons: