Annons:
Etikettrecept
Läst 5204 ggr
[Udoon]
4/9/15, 8:41 PM

Smaksätta sockerkaka

Skulle vilja ha tips på lite roliga och ovanligare smaksättningar på sockerkaka. Brukar baka det ganska ofta och ha med till jobbet ibland, och skulle vilja ha lite ideer på något roligare än vanlig choklad eller vanilj. Gör emellanåt en variant med apelsin och kokos, och en annan med earl grey-te, men fantasin tryter nu, och vill inte att det ska bli tjatigt med bara samma smaker hela tiden😕

Annons:
macarona
4/9/15, 8:42 PM
#1

ingefära

parsley
4/9/15, 8:42 PM
#2

Doftpelargon.

LinaLj
4/9/15, 8:46 PM
#3

Lakrits, antingen lite pulver eller med essens. Jag brukar göra en tigerkaka men i stället för kakao använder jag lakritsessens och lite svart karamellfärg.

VildaVittra
4/9/15, 8:48 PM
#4

Honung
Blanda i äppelbitar doppade i kanel
Mynta med chokladtopping
Glögg
Sedan den klassiska mjuka Pepparkakan med lingonsylt

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
4/9/15, 8:58 PM
#5

Hackad choklad i vanilj- eller apelsinsockerkaka är en klassiker hemma hos mig

Edit: Bär, tex blåbär, hallon mm är också gott

ljungensjenka
4/9/15, 9:36 PM
#6

Choklad och lingon är såå gott😍

Annons:
Madde_Warrior
4/10/15, 7:41 PM
#7

Äpple/kanel kardemumma en riktigt klassiker :) kan kanske testa att steka äpplena med lite calvados och sedan smaksätta de med kryddorna och även lite Socker Göra chokladsockerkaka med after eight kanske kan va nått Hallon vit choklad är också en riktigt fantastiskt god kombo :) eller hallon lime både skal och saft Olika nötter är också gott

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

Tant Grön
4/18/15, 11:05 PM
#8

Gör i långpanna (dubbel smet), och strö över frusna eller färska lingon, hackad mandel och hackad vit choklad. Har en sådan i ugnen nu, min favoritkaka. 😍

Man kan också göra mjuk pepparkaka med lingon, eller nötkaka, eller med kakao och russin. Russinen smakar inte så mycket, men gör kakan saftigare. Kakao och röda vinbär är också gott. Banankaka……..

[Udoon]
4/19/15, 5:45 PM
#9

Oj, här har det trillat in mycket bra tips! Nu ska jag bara ha tid att baka också😃

Upp till toppen
Annons: