Annons:
Etikettrecept
Läst 1819 ggr
AmandaJE
3/4/15, 10:20 PM

Utländska bakverk

Hejsan!

Håller på med ett projekt i skolan där jag översätter utländska recept, tänkte höra om ni har några att dela med er av? Recepten får så klart finnas på svenska men bakverken ska helst vara rätt 'okända' i Sverige, så inte macarons till exempel 😃

Blir jätteglad för svar, alla tips tas gladeligen emot! 🌺

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Annons:
[Sabina]
3/5/15, 8:36 AM
#1

Jag tänker spontant på baklava och gulab jamun. Jag har inga egna recept utan hänvisar till dessa. 
Jag har inte heller bakat efter recepten så jag vet inte om de stämmer, men jag har smakat på båda och de var goda 🙂

leemland
3/5/15, 7:01 PM
#2

Triffel och cannolli poppar upp i mitt huvud :😛 Wienerbröd är ju också utländskt egentligen 😛

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tant Grön
3/5/15, 8:53 PM
#3

Fick en bok om mat från Marocko och där fanns ett recept på en kaka som heter gasellhorn. Tycker det låter gott, men har inte hunnit prova än. http://alltommat.se/recept/gasellhorn/

AnnaMoonshadow
3/5/15, 8:53 PM
#4

Som den japan-nörd jag är: 

Melonpan

Anpan

Castella

Daifuku (detta recept med ichigo = jordgubbe)

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

AmandaJE
3/7/15, 10:29 AM
#5

Åh vad roligt med alla svar, ska kolla igenom alla länkar, tusen tack! 😃

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Upp till toppen
Annons: