9 Recept övrigt

Rekommendera ett gott LCHF-bakverk?

2015-02-28 17:00 #0 av: [Sabina]

Imorgon får vi hem en gammal god vän som visserligen gillar fika men på sistone blivit något av en LCHF-are
Jag vill naturligtvis bjuda på mat och fika. Maten är dock inga problem, men fikat Funderar
Jag har aldrig bakat LCHF bakverk, finns det något ni rekommenderar?  

Anmäl
2015-02-28 17:03 #1 av: ChristineL

Dom här är jättegoda men kräver ju lite ingredienser man inte alltid har hemma

http://www.recept.nu/mariann-andersson/efterratter-och-godis/agg-och-mejeri/glutenfria-chokladcupcakes/

Anmäl
2015-02-28 17:06 #2 av: ChristineL

Chokladmousse tänker jag annars, om man använder en bra mörk choklad. Och så kan man ha lite bär till.

Anmäl
2015-02-28 17:06 #3 av: Aleya

Tja... kladdkaka går... arraksbollar har jag testat göra. Kokostoppar blir också bra om man gör det på lchf-style.
Enklast kanske skulle vara att ta typ mandel som är hackad, ta och smälta choklad(minst 70%) och sen kanske smaksätta med någon god alkohol om du har hemma. Sedan när chokladen är smält så tar du och stoppar i mandeln i chokladen, rör om och tar sedan en sked och skapar upp. :)
Och in med detta i kylen. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Värd för Endometrios

Anmäl
2015-02-28 17:17 #4 av: TjockaBerta

Bär och vispgrädde.

>>>Malum domesticum<<<

Anmäl
2015-02-28 17:54 #5 av: [Sabina]

Tack så jättemycket för alla svar. Det finns ju massor med bra recept, den ena smarrigare än den andra Kär

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.