Annons:
Etiketttårtor
Läst 1911 ggr
Novathedog
2/18/15, 10:49 AM

Din favorittårta

Vill ha lite tårtinspiration så skulle tycka att det var kul om alla skrev ner sina favorittårtor som ni har bakat. Vilka fyllningar osv. Lägg gärna upp bilder också!

Annons:
Surpan
2/18/15, 11:02 AM
#1

Jag bakar inte själv, men denna är så enkel att till och med jag kan göra den. Och god är den! Jag är själv inte alls förtjust i sockerkaksbotten nämligen.

Två marängbottnar som gärna får vara lite sega i mitten.
Ett lager aprikospuré emellan (från barnmatshyllan för oss som inte gör eget)
Grädde över hela tårtan
Naturella rispuffar ovanpå för lite crunch
Skivad mandel om man vill längs kanterna.

Kan ju såklart varieras med skivade jordgubbar ovanpå eller vad man vill.

/Surpan

[Sabina]
2/18/15, 2:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag älskar ambrosiatårta (med glasskräm emellan, windsorkaka (som är som en enkel tårta, glasskräm emellan där med) och moussetårtorna som jag själv bakar 😊

Hallonmousse och chokladmousse är ju en klassiker som är svårt att motstå men även lemoncurdmousse och jordgubbsmousse är supergott 😛

På bilden ser man ambrosiatårta och cupcakes 🙂

AnnaMoonshadow
2/19/15, 5:45 PM
#3

Jag och en kompis bakade en väldigt god Red Velvet Cake med hallon på, för något år sedan som var supergod. Fast jag älskar nästan all sorts tårta!

Vea <3 
[Sajtvärd på Japan.iFokus och Nintendo.ifokus och medarbetare på Sydkorea.ifokus]

"Money can't buy happiness, but they can buy marshmallows, which are kinda the same thing" <3 

[Sabina]
2/19/15, 6:19 PM
#4

#3 Jag kan tro att den var god. Jag gillar också red velvet tårta 🙂
(det kanske är bättre att skriva vad för tårtor jag inte gillar istället hehe 😎)

[WickedAlly]
2/25/15, 10:47 AM
#5

Blåbärsmousse och vit chokladmousse är nog min favorit, annars är jag ganska svag för en hederlig gräddtårta med jordgubbar och vaniljkräm.

LinaLj
2/25/15, 5:15 PM
#6

Jag älskar buddapestrulle men får aldrig till rullen. Så nu för tiden gör jag buddapesttårta. Samma ingredienser men jag gör två eller tre runda bottnar av nötmarängen och lägger grädden emellan.

Annons:
Upp till toppen
Annons: