3 Kakor - Frågor & recept

Banankaka!

2015-01-31 16:24 #0 av: SimsBrooke

Jag har två bananer som jag måste ta reda på och det måste jag nästan göra i dag.

Men jag undrar om ni kan något bra recept för bara två bananer eller måste jag gå till affären?
Jag har inte alla ingredienser för en banankaka som jag kollade på.

Sajtvärd för The sims ifokus
Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Anmäl
2015-01-31 16:34 #1 av: VildaVittra

Jag brukar bara göra en vanlig sockerkakssmet och sedan blanda i skivade/mosade bananer i den utan några exakta mått och eventuellt lite blockchoklad, nötter eller liknande. Lite "man tar vad man har". 

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anmäl
2015-01-31 17:06 #2 av: [Sabina]

Jag tänkte spontant på banoffee paj. Till detta använder man oftast dulche de leche men har man inte det hemma, då kan man göra denna variant med kolassås. Det blir nog minst lika gott men lite lösare än klassisk banoffee paj .

Anmäl
2015-01-31 17:07 #3 av: jagga-ewe

Jag hade bakat scones på dem. Bananerna kan ersätta en del av vätskan, man får känna sig fram hur mycket. Det blir himla smarriga scones med bananer i degen. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Anmäl
2015-01-31 18:28 #4 av: SimsBrooke

Tack alla :D

Det blev ett recept från Arla som hade ett recept för 2 bananer =) Jag tror jag har gått efter detta recept förut :D

http://www.arla.se/recept/banankaka/

Anmäl
2015-02-02 12:24 #5 av: SimsBrooke

Kan man frysa ner banankaka?

Anmäl
2015-02-02 13:44 #6 av: [Sabina]

Ja, det tror jag inte är några problem alls Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.