Annons:
Etikettrecept
Läst 876 ggr
IceTee
1/10/15, 10:01 PM

Rocky road brownie

Tänkte göra Rocky road brownies i veckan och bjuda pojkvännen på, men jag är inte så glad för jordnötter. Vad tror ni för andra nötter hade passat? Tror ni det hade funkat att bara skippa nötterna helt?

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Aleya
1/10/15, 10:04 PM
#1

Kanske cashew som är saltade. Macademian är väl helt ok med. Men du kan ju testa skippa dom. Men tror att det kanske är lite just av saltet man vill åt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Sabina]
1/10/15, 10:07 PM
#2

Det  jag skulle rekommendera är nog pistagenötter men du kan ta de nötter du tycker om eller sötmandel, om du vill ha det.  Det går alldeles utmärkt att skippa nötterna helt om du vill 🙂

IceTee
1/10/15, 10:17 PM
#3

#1 hm, cashewnötter äter jag helst som det är bara… Macadamia har jag aldrig smakat faktiskt! Är inte så mycket för när bakverket smakar salt! #2 pistage och mandel är inte heller min grej, haha! Inser hur kräsen jag låter nu! Funderar på typ valnöt, Tror ni det går bra?

Medarbetare på Skor iFokus

Aleya
1/10/15, 10:22 PM
#4

#3 dock är ju valnötter lite beska ibland. Vet som inte hur det blir. Jag tycker att du kan testa macademian. :) om du har en välsorterad affär med naturgodis så ska det finnas där. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Sabina]
1/11/15, 11:40 PM
#5

#3 Det ska inte smaka så salt utan mer bryta av den söta smaken och ge det hela en dimension till 🙂 

Vad tycker du om hasselnötter? Jag har också hört att det finns de som tycker att valnötter kan smaka beskt men det har jag aldrig upplevt, trots att jag är väldigt känslig för besk smak. Jag vet inte om det kan ha med färskhet på nötterna att göra? Tycker du inte att valnötter kan smaka beskt, så kan du ta det, jag har ätit brownies med valnötter och tyckte de var jättegoda 🙂

IceTee
1/12/15, 12:52 AM
#6

#5 Hasselnötter gillar jag! Saltet tänkte jag mer på att man ju har i chokladen lite också, rädd att det ska ta över? 
Valnötter har jag aldrig upplevt någon besk smak från heller faktiskt! 
Återkommer med vad det blev när de är bakade!

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
[Sabina]
1/12/15, 2:15 AM
#7

#6 Så bra, då kom vi på någon nöt till slut. 🙂 Saltet kommer inte ta över alls, om du använder dig av hassel- eller valnötter kan du (om du vill förstås) ta i 1/2 krm salt för att kompensera lite för saltet som skulle vara i jordnötterna i orginalreceptet. Jätteintressant, återkom gärna! 🙂

IceTee
1/12/15, 2:39 AM
#8

#7 jag tror faktiskt jag gör halva med valnötter och halva med salta jordnötter, så kan jag se vilket som blev bäst! Inget lär ju bli dåligt tänker jag, och då vet jag till nästa gång 👍

Medarbetare på Skor iFokus

IceTee
1/12/15, 2:46 AM
#9

Ska göra egen kolasås att ha över också tror jag! Det ska nämligen ges till socker-älskande pojkvännen som förtjänar att jag skämmer bort honom lite ❤️

Medarbetare på Skor iFokus

[Sabina]
1/12/15, 3:22 AM
#10

#8 Det låter jätteintressant och bra för då får du se vad  du föredrar bäst 🙂 . Det är roligt att prova olika nya smakkombinationer, för ibland stöter man på en riktig fullträff som blir en favorit.

 Det låter alldeles supergott och lyxigt med lite extra kolasås. Din pojkvän är en riktig lyckost som har dig 🙂

Katniss
1/30/15, 9:47 PM
#11

8# du kan också använda solroskärnor, det blir jättegott :)

R.I.P. Anton 💔

Upp till toppen
Annons: