Annons:
Etikettrecept
Läst 1749 ggr
[Älskamig]
11/28/14, 6:17 AM

Hur länge håller sig det?

Jag har tänkt att baka kakor och ev. tryffel/kola eller liknande, för att lägga i burkar och sedan slå in med cellofan. Eftersom att vi inte satt ett speciellt datum när jag ska fira med två stycken ifrån min släkt, blir det knepigt när jag kan börja baka sakerna. 

Så, min fråga är. Hur länge håller sig kakor (kolakakor och dylikt) och kolor/julgodis i burkar (i rumstemperatur förvaring) ? 

Har ni tips och recept på saker som håller sig? :)

Annons:
Gladasvampen
11/28/14, 11:17 PM
#1

Kolor och knäck håller sig i tre månader i en burk. Kakor skulle jag inte förvara i mer än två veckor för då tycker jag personligen att dem blir äckliga..

[Älskamig]
11/30/14, 7:29 AM
#2

#1: Fast kolor och knäck blir ju bäst om man förvarar dem i kyl/frys, så tänkte att det blev lite knepigt :/

Gladasvampen
11/30/14, 4:02 PM
#3

#2 nädå, jag förvarar aldrig min kola eller knäck i kyl, du måste ha något dåligt recept på kola och knäck ifall dem inte håller sig i rumstemperatur :)

Gasoline
12/2/14, 8:07 PM
#4

#3 vad använder du för recept? :-)

Gladasvampen
12/2/14, 8:17 PM
#5

#4 Knäcken gör jag med det här recpetet : knäck 

och receptet på kolan har jag ifrån en bok med kolor, så har tyvärr inte receptet här :)

[Zachapacka]
12/19/14, 3:04 PM
#6

För ett tag sedan hittade jag en burk kolor som stått i skafferiet sedan förra julen. Jag åt upp de och jag kände ärligt talat ingen större smak skillnad, så för mig gick det väldigt bra xD

Annons:
Upp till toppen
Annons: