9 Recept övrigt

Cheesecake utan digestivebotten

2014-11-03 16:16 #0 av: hanniees

Hej! Jag tänkte att jag ville prova på att göra en cheesecake för första gången. Jag har ätit cheesecake flera gånger förut, men jag är inte så förtjust i digestivebotten som det är i nästan alla cheesecakes. Så jag undrar om ni har några recept på cheesecake med någon annan botten än med just digestive? Också undrar jag om ni har några tips för att lyckas med en cheesecake på bästa sätt?
Tacksam för svar:)

Anmäl
2014-11-03 18:19 #1 av: Suzi

Kladdkakebotten är ju aldrig fel... Kär Passar utmärkt till frozen cheesecake,  nu vet jag ju inte om du söker en sådan som är bakad i ugn, någon som stelnar med gelatin eller en frozen ^^ 

Anmäl
2014-11-03 18:27 #2 av: hanniees

Tack så mycket! Det ska jag testa:)

Anmäl
2014-11-03 20:36 #3 av: leemland

Vill du ha lite julig smak så kan du ha pepparkaksbotten :) 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/

Anmäl
2014-11-04 01:36 #4 av: [Sabina]

Jag gjorde en lätt och tunn sockerkaksbotten till en påsktårta för några år sen som var väldigt uppskattad av gästerna. Receptet är denna,  fast jag hade andra smaker på moussen. Glad

Anmäl
2014-11-04 17:14 #5 av: Gladasvampen

Beror på vilken slags cheesecake du tänker göra; en ugnsbakad eller en frozen? :)

Anmäl
2014-11-04 20:36 #6 av: hanniees

Tack för alla svar!

#5 Jag tänkte att jag skulle göra en frozen citroncheesecake:):)

Anmäl
2014-11-04 20:40 #7 av: Gladasvampen

#6 du kan i princip skippa botten ifall du ska göra en frozen cheesecake. Annars kan du lägga frukt, ladyfingers, eller någon annan sorts krossade kakor :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.