Annons:
Etikettövrigt
Läst 1016 ggr
AmandaJE
2014-10-29 23:44

Sockerpasta och grädde

Hej alla!

Ska baka små bakelser till mammas vänner i helgen och kommer använda mig av sockerpasta som 'lock'. Det jag undrar är, går det att ha grädde under om de är i kylen och under bara någon timma? Jag hade smörkräm förra gången men det uppskattades inte så mycket. Vill däremot inte att bakelserna ska bli misslyckade för att jag använder grädde när jag hört att man inte ska det :/ Ni som är lite mer erfarna (andra gången jag arbetar med sockerpasta), tror ni det skulle fungera med grädde under? Eller hur skulle ni göra?🌺

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Annons:
Gladasvampen
2014-10-29 23:46
#1

För mig börjar sockerpastan svettas redan efter 30 minuter, så nej, använd inte grädde! Testa vit-chokladganache istället, supergott och inte för sött :)

Gladasvampen
2014-10-29 23:52
#2

Du kan annars testa marängsmörkräm som är godare än vanlig smörkräm :)

AmandaJE
2014-10-29 23:59
#3

Har aldrig testat något av det förut, men det kanske skulle vara något att prova! Tack för tipset! 😃

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Gladasvampen
2014-10-30 00:05
#4

#3 Vit-chokladaganache är svår att misslyckas med om du använder ett bra recept och gör den i mikron, jag brukar använda det här receptet och har aldrig misslyckats. Jag hade ett bra recept på marängsmörkräm men har nu tappat bort det, men jag gissar på att det finns något bra ute på nätet :)

Upp till toppen
Annons: