Annons:
Etiketterverktygtillbehör
Läst 5610 ggr
nickiee
10/25/14, 4:59 PM

vill ha tips å råd om rånjärn

hej . vill ha tips å råd om rånjärn till rullrån .. hur är dom elektriska tycker ni? synd bara att dom är dyra men går i funderingar att skaffa mej ett

Edit: Moderator - Satte ihop rullrån till ett ord och lade till fetstil så det syns vad du är ute efter. MVH 

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
VildaVittra
10/25/14, 5:18 PM
#1

Det här var inte så dyrt med tanke på att en glassmaskin ingår. vet dock inte hur bra dom är. http://www.clasohlson.com/se/R%C3%A5nj%C3%A4rn-och-glassmaskin-C3/34-2410

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

nickiee
10/25/14, 5:37 PM
#2

tack nä det va ej dyrt men jag ser att jag glömde skriva rullrån

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

VildaVittra
10/25/14, 5:42 PM
#3

Men det använder man ju samma järn till? Man formar ju rånen i den form man vill när de är varma.  Eller vad menar du?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Outlawly]
10/26/14, 11:05 AM
#4

Tror hon menar typ nått sånthär http://www.tretti.se/hushallsapparater/matlagning/vaffeljarn/aviken-908

FUnderar på att köpa ett jag också. Gott och fint

pernillaoscarsson
10/26/14, 11:42 AM
#5

Köp ett gammalt hederligt rånjärn man värmer på spisen. Finns billigt att hitta på loppisar och t.ex. tradera. Fungerar precis lika bra som ett elektriskt :)

nickiee
10/26/14, 1:21 PM
#6

nr 3 .. är inte den sorten jag menar . men tack i alla fall .

nr 4.. precis sånt är det jag menar . va bra pris på den där . ska kika närmare på den .tack .

nr  .. har så liten plats vid spisen har bara  2 plattat spis.men tack i alla fall

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
nickiee
10/26/14, 1:22 PM
#7

nån som har en elektrisk  och har använd  den . vad tyckte du blev det bra eller

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

VildaVittra
10/26/14, 1:40 PM
#8

Så det var enbart mönstret du var ute efter, okej.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

nickiee
10/26/14, 1:48 PM
#9

nr 8 ..  va ute efter såna rullrån som är tunna .den sorten du gav länk till är tjockare .men kanske går å göra tunna med vet ej .

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

pernillaoscarsson
10/26/14, 3:52 PM
#10

#6 Fast man behöver ju inte laga mat samtidigt som man gör rånen? När du inte använder det så lägger man ju bara undan det, tar ingen plats ;) Oavsett storlek på spisen så hade jag tyckt det var smidigare med ett gammalt hederligt rånjärn ;)

nickiee
10/27/14, 5:41 AM
#11

10.. har ej tänkt göra det . men det är tungt med ett sånt med. är ute efter ett elektriskt .

tack till moderator som ändrade

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
11/12/15, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

fick hämta rånjärnet jag beställt idag på clas ohlson i farsta.men innan jag köpte detta så chatta jag med dom om vad som skulle ingå för det stod inget om något verktyg till å rulla rån med ingick men det sa dom på chatten att det gjorde så då bestämde jag mej å köpa detta så jag ringer å beställer å även i telefonen säger dom att verktyg ingår .men när jag är där idag så kollar vi att allt är med men inget verktyg är med så det va mycket strul innan så jag avböjde köpet å sa att jag blivit lurad  så när jag går ut kommer jag på att jag har ju numret kvar i mobilen å ringer till dom å talar om vad som hänt men dom ska skicka mej en i nästa v så jag åkte ner igen å köpte lås den å sa det till tjejen så allt löste sig till slut men jag får vänta med å använda den .

så tänk på att chatta med dom innan  så ni vet .för dom skriver inte ut vad som ska ingå  i alla varor å detta sa jag till dom så dom kommer att ändra på det hoppas jag.

här är 2 bilder på det  wilfa cc-1 heter den

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
11/12/15, 7:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

bild 2 fint mönster blir det

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
Carmarino
11/13/15, 3:08 PM
#14

Har haft ett sådant rånjärn ca 1 ½ år nu, men inte blivit färdig att använda det än.  Köpte det på NetOnNet i ett paket tillsammans med en glassmaskin (https://www.netonnet.se/art/hemhushall/koksmaskiner/glassmaskin/wilfa-icm-c15/177760.9496/). Den har jag däremot använt. 🙂

Själva rånjärnet finns här https://www.netonnet.se/art/hemhushall/matlagning/vaffeljarn/wilfa-cc-1/170268.9429/, och det finns lite användarrecensioner också på den sidan.

Är nyfiken på om det är lätt att använda så skriv gärna och berätta hur det funkar. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

nickiee
11/14/15, 12:33 AM
#15

14…då är det dags å använda det då . jo jag skriver sen

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
11/18/15, 5:26 PM
#16

😡😡så jäkla arg å besviken så VARNING  för å köpa detta rånjärn från wilfa cc-1 köpte mitt på clas ohlson å innan jag beställde det så chatta å ringde jag å fråga om det ingår verktyg för att kunna göra själva rullrånet stod inte på deras sida å dom svarar att det gör det dom såg det på sin sida dom går in på .ringde nyss å fråga var mitt verktyg va då svarar dom att wilfa har svarat dom att det inte ingår något verktyg .å att wilfa har gett clas ohlson fel info från början . så nu måste jag lämna tillbaka detta för nu har jag ingen nytta av detta .hade verkligen sett fram emot att baka dessa 😡😡SÅ VARNING TILL ER ALLA

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
11/19/15, 11:13 AM
#17

nu har jag hittat sådant verktyg till att göra rullrån  så jag köpte 2 på engång  så jag behåller denna apparat men är ändå djupt besviken då dom sa att det skulle ingå från början f-- att det inte ingår när man köper apparten utan måste köpas vid sidan om

finns på denna länk

https://bagarenochkocken.se/koksredskap/ovrigt/ranpinne-svarvad-26cm/?nosto=productcategory-nosto-2

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Carmarino
11/19/15, 3:29 PM
#18

Clas Ohlson säljer ju rullar, men kallar dem för Flarnrullar: http://www.clasohlson.com/se/Flarnrullar/34-9973 (4-pack), så de kunde ju ha lagt med en paket sådana som goodwill. När jag köpte mitt så framgick det att det inte följde med några rullar, men det var förstås på NetOnNet.

Bagaren och kockens rånpinner ser lite märklig ut, och inte står det någon direkt information om hur man använder den heller. Följde det med någon instruktion när du köpte den?


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

nickiee
11/20/15, 8:56 AM
#19

18…oki men där måste du använda fingrarna ändå å då bränner man sig har ingen lust med det ..men dom sa inget något om dom när jag va där. bagaren å kockens  rullpinne så slipper man bränna sönder fingrarna jag beställde dom igår så har inte hunnit fått dom ännu  men man lyfter lite lätt med  spetsen på rånet å sen för man in det i skåran å sen rullar man det  utan att bränna fingrarna

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Carmarino
11/20/15, 3:58 PM
#20

#19 Det låter ju smart. Får nog ta en funderare på om jag ska införskaffa ett sådant. Då kanske jag äntligen blir färdig att göra några rullrån också. 🙂Det kan ju vara gott nu till jul, och att fylla dem med t.ex. lingongrädde eller saffranskräm.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
nickiee
11/20/15, 11:14 PM
#21

20… mm så man slipper bränna sig .gör det  va bra pris på dom där jag köpte + köpte lite andra saker med ajaj dom hade mycket man velat ha .

hoppas dom kommer innan lö nästa v för då ska jag ha lite främmande  å hade gärna velat ha såna då å lite olika dip  till dom

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Carmarino
11/21/15, 4:55 PM
#22

Bagaren och kocken brukar vara snabba med leveranserna. Skulle tippa på att du har dina saker senast på onsdag, troligen redan på måndag om du beställde i torsdags. 🙂Man brukar få ett mail där man kan kolla hur långt paketet kommit, så du kan ju se om det är på väg.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

nickiee
11/21/15, 5:06 PM
#23

22..låter bra ska kolla mailen i morn på andra datan

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
11/23/15, 1:41 PM
#24

ska hämta mitt paket om en liten stund från bagaren&kocken

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Bakamera63
5/16/20, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Bra tillbehör till rånjärnet…Dessa är köpta i Norge.

nickiee
7/22/20, 9:53 AM
#26

tack för alla svar har verktyg nu å det är bra . dom blir så goda mums

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Upp till toppen
Annons: