11 Recept - fyllningar/toppings odyl.

Nutella

2014-09-27 18:41 #0 av: Bill&Bull

Någon som vet vad man kan baka och använda nutella som fyllning/topping? Gärna något lätt så det inte blir för mäktigt att äta.
Ska bakas till en födelsedagsfika)
Tack på förhand!

Anmäl
2014-09-27 18:48 #1 av: leemland

Du kan göra en rulltårta och ha nutella som fyllning. Eller muffins/cupcakes eller göra en sockerkaka och sen bre på uppe på eller dela den och ta inne i den :P 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/

Anmäl
2014-09-27 21:44 #2 av: Bill&Bull

Det lät gott :-) ska nog prova rulltårtan då, är inte så svårt att göra hoppas jag..
Tack för tipsen

Anmäl
2014-09-27 21:57 #3 av: leemland

Gör så :) Nej de är inte så svårt, va noga med att läsa recpetet en gång innan du gör de bara :P Och följ de så är de inga problem :P 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/

Anmäl
2014-10-16 21:22 #4 av: HPmarsvinet

Jag har blandat nutella och vispad grädde några gånger och sedan haft på chokladtårtor, väldigt gott

Anmäl
2014-10-19 18:29 #5 av: [Zachapacka]

man kan blanda Philadelphiaost  och  nutella och ha som frostning på muffins. Blir inte lika mäktigt då, och perfekt att ha lite hasselnötter på :) jag skulle kunna leta upp receptet om du vill?

Var inte alltför optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg. /Kafka

Anmäl
2014-10-19 20:00 #6 av: Bill&Bull

Ja tack gärna! :)

Anmäl