Annons:
Etikettövrigt
Läst 700 ggr
Cilia.Teddytöserna
2014-09-19 23:21

Tips?

v 40 så ska jag ha hemkunskap på min skola, betyget jag får där kommer sätta mitt slutbetyg i hemkunskap för 9:an alltså är det väldigt viktigt. Vi ska göra en varmrätt och en efterrätt, jag skulle då vilja ha tips på ett recept på en enkel men ändå lite avancerad efterrätt, vi har 3 timmar på oss och hoppas på att kunna lägga minst en timme på efterrätten. 

Tack på förhand🙂

Regnbåge Bloggen Regnbåge

 MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Annons:
VildaVittra
2014-09-19 23:32
#1

En Brulépudding kanske? Få och billiga ingredienser (du har råd att träna mycket), men ändå något unga av idag aldrig gör (om det inte kommer från en Ekströms-påse dvs).

En variant med steg för stegguide: http://www.cremebrulee.se/

Finns också med en karamellsås i botten av formen, som sedan rinner över puddingen när man tippar upp den på ett fat.

Nu blev jag sugen på detta 🤤

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

AmandaJE
2014-09-22 11:19
#2

När jag och min vän hade det där testet gjorde vi biffar med fetaost och bulgur/couscous samt rotfrukter i ugn med fetaost och olja om jag minns rätt. Till efterrätt gjorde vi Glace au four! Det var mycket uppskattat och vi fick bra omdömen så det kan jag tipsa om 😃

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Upp till toppen
Annons: