Annons:
Etikettövrigt
Läst 1940 ggr
Josephiine90
8/25/14, 10:31 PM

Prissättning på bakverk?

Hej! Nu är det så att jag fått en beställning på biskvier, och hon som ville beställa frågade vad jag tog för dom (ca 40 st).. 

Hur skulle ni räkna ut till prissättning? Kikade runt lite vad biskvier kostade på affären osv.. Men det är så olika.. Hur gör jag?

Annons:
Praefatio
8/25/14, 10:38 PM
#1

Ser till hur mycket råvarorna kostar och lägger till timpenning beroende på hur lång tid de tar att göra. Biskvier är ju ganska pilliga om man ska göra dem fina, hade det varit jag som gjorde dem så hade slutsumman landat på ca. 7-8 kr/styck, dvs. ca 300 kr för 40 st. Då räknar jag inte in moms, antar att du inte har företag utan att det är en engångsgrej :)

Praefatio
8/25/14, 10:40 PM
#2

Beror ju också på storlek kom jag på nu, mina biskvier blir t.ex. inte lika stora som t..ex. Sarah Bernards. utan som en större valnöt ungefär.

Josephiine90
8/25/14, 11:01 PM
#3

OJ! lite skillnad på pris här.. jag tänkte mig ca 130-150:- beroende på vad man väljer för fyllning.. Räknar du förpackningarnas (tex en äggförpackning) eller styckepriset (tex 2 ägg)? Mina blir ungefär lika stora som en hallongrotta(!?) (haha det enda jag kom på i samma strl) :)

Nä inget företag, bara hobbybakar lite, och nu fick jag för första gången en beställning :)

Praefatio
8/25/14, 11:39 PM
#4

Oj, då får du väl knappt pengarna tillbaka för ingredienserna? Jag räknar med att du köper ett fullt paket av allt. Ett litet paket smör, två påsar mandel, ett litet paket ägg, ett paket florsocker, två kakor mörk choklad av god kvalitet skulle jag räkna på, ev. vanilj, kaffe osv. har man kanske hemma och det blir så små mängder att det blir försumbart, Det är väldigt lätt att sätta underpris om man inte är van. Studier visar att kvinnor är mer benägna att underskatta vad deras tid är värd än män. Tar jobbet två timmar så kan du utan vidare kräva 200 kr plus material/råvaror, det är ingenting konstigt alls. Är det vänskapspris så hamnar det kanske lite lägre men inte mycket. Våga ta betalt för dina tjänster!

Josephiine90
8/26/14, 11:18 AM
#5

Okej! Bra att veta om det blir fler gånger :) men denna gången får det gå för 150:- då det är en kompis :)

Upp till toppen
Annons: