Annons:
Etiketttårtor
Läst 1145 ggr
[AmandaBorg]
8/25/14, 11:58 AM

Vad passar med geléhallonfluff?

I helgen ska jag ha kalas då jag snart fyller 21, jag ska baka två tårtor men har jättesvårt att bestämma fyllningen i den ena. Jag vill ha geléhallonfluff men är osäker på vad som passar till, jag vill inte ha kola, lakrits eller mint och vill inte att tårtan ska bli för söt. Choklad ska jag ha i den andra tårtan så det vill jag inte heller ha. 
Passar lemoncurd tillsammans med geléhallonfluff? Vad kan man annars ha som inte är väldigt sött?

Annons:
Tessen
8/25/14, 12:24 PM
#1

Ja lemon curd-mousse eller en naturell vaniljmousse med valfri citrus som du pressar och "saftar" tårtbottnarna med för att få lite syrligt samt att få lite saftigare och inte så mastig tårta. Har man mousse eller fluff som fyllning brukar jag alltid safta bottnarna för att få en saftig tårta då dessa fyllningar inte ger ifrån sig något fukt som mosade bär/frukt-fyllningar gör.

/T

Carrosh
8/25/14, 12:25 PM
#2

De flesta citrusfrukterna passar bra med hallon. Tänk bara på att balansera upp det sura/syrliga lite då. Lemoncurd borde passa rätt bra, skulle jag tro. 🙂

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[AmandaBorg]
8/25/14, 12:50 PM
#3

#1 och #2 Tackar för svaren! Lemoncurd it is! 🙂
Har ni något tips på vad jag kan ha uppe på och runtom tårtan?

Josephiine90
8/25/14, 11:08 PM
#4

Skulle satsa på en fräsch citronfyllning eftersom gelehallon är rätt söta. 

Eller en mild och neutral vaniljfyllning :)

Uppepå tårtan kan du spritsa rosor över tårtan :) då ser dom fluffig och god ut :)

Upp till toppen
Annons: