Annons:
Etikettövrigt
Läst 870 ggr
[Sabina]
8/16/14, 9:51 PM

Favoritbakverk att baka

Nu när den värsta sommarhettan lagt sig och vardagen börjat komma igång efter sommarlov och semestrar, tycker jag det känns roligt att gå in i köket igen för att baka.

Jag själv tycker det är roligt med variation, men något som alltid "måste" finnas hemma, förutom matbröd, är bullar. Så häromdagen var det äntligen dags för dessa små goda rackare ❤️. Mina "standardbullar" är alltid fyllda med mandelmassa och vanilj då det är den kombon vi tycker bäst om här hemma.

Vad är era favoritbakverk att baka? Och har ni något standardbakverk som nästan alltid finns hemma?

Annons:
jagga-ewe
8/17/14, 4:49 PM
#1

Standardbaket 1A är scones. Och matbröd. Men i kakväg är det inte så mycket, inte heller bullar. Skulle vilja bli bättre på att faktiskt baka bullar…

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

tusstuss
8/19/14, 10:46 PM
#2

Cupcakes. Vaniljcupcakes, med någon rolig frosting och fin dekoration på. Finns nästan alltid hemma, men just den här veckan blev det chokladbollar istället. :)

Portal Is Love, Portal Is Life.

nickiee
8/22/14, 10:12 PM
#3

sockerkakor i alla möjliga smaker

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

[Sabina]
8/23/14, 3:21 AM
#4

Vad roligt att vi är flera som nästan allt har något på lut. Många tror ju att man äter godsaker varje dag bara för att det alltid finns fika hemma men så är det ju inte 🙂 Jag älskar att baka, hellre än äta faktiskt…
Fast mina bullar tog förstås slut på en gång bara för att jag inte bakat dom sen i slutet av våren. Så de får jag nog baka en dubbel sats av nästa gång ( som nog blir snart 😉)

[Udoon]
8/26/14, 6:50 PM
#5

blivit mindre bak nu senaste tiden, och jag är inte alls lika duktig som så många härinne på iFokus verkar vara, men sockerkaka! går att slänga nästan vad som helst i smeten och variera nästan i oändlighet, snabba och lätta att göra :)

Praefatio
9/11/14, 12:57 PM
#6

Jag bakar gärna mazariner. De är ju rätt pilliga och tidskrävande men de brukar bli så sanslöst uppskattade att det är värt mödan! Dammsugare är en annan favorit. Annars så är planen att min mor ska få lära mig att baka sina bästa kakor: jitterbuggare med kardemumma. Gammalt klassiskt bakverk som man nästan aldrig ser nu för tiden, men guuuud vad goda de är! Och lätta att sno ihop. Mördeg med grovstött kardemumma och maräng. Mmm!

Annons:
[Sabina]
9/12/14, 12:09 AM
#7

#5 Jag personligen tycker inte att det gör något att man inte är så  duktig, erfaren eller pysslig angående bakning. Tycker man det är roligt så är det tillräckligt 🙂 .  En ljummen nybakad sockerkaka är ju så gott! Dessutom går det att variera i det oändliga. 🙂 när jag bodde hemma så var sockerkakan en av "stapelvarorna" i skafferiet.

#6 Mums, vad sugen man blir av alla goda bakverk du räknade upp! 👍 . Jag gillar att pilla med bakverk och tårtor men mazariner har jag inget tålamod med, så min variant här hemma är en jättemazarin som jag gör i en oval gratängform. Det brukar alltid sätta i gång diskussioner när det kommer gäster som ska bjudas på den, så det rekommenderas starkt som isbrytare vid nya bekantskaper 😃 .

Praefatio
9/12/14, 12:27 PM
#8

#7 Åh, ja, jag har ju gjort mazarinpaj någon gång och det är kalassmidigt! Hade glömt bort att man kunde göra så. Tack för tipset 🙂

Upp till toppen
Annons: