Annons:
Etikettrecept
Läst 748 ggr
Nina96
2014-08-12 09:33

Tips på vad vi ska baka till kursdag!

Hejsan nu på Lördag den 16/8 ska vi (förening)  hålla en heldags aktivitet till 15 Personer. Lunch ska medtas men vi ska bjuda på kaffe/te och fika. Har ni tips på vad vi kan bjuda på. Bakverk?
 Vi ska fika 2ggr ca 10-15 Pers.

Annons:
H-lena
2014-08-12 09:38
#1

Nu är jag inte jäteduktig på det här med bakning, men hade det varit jag hade jag nog gjort ett par formar kladdkakor som sedan går att skäras upp i bitar och serverat med grädde. Enkelt och snabbt och det räcker till många! :)


jossan...
2014-08-12 09:50
#2

kärleksmums är alltid bra! och om du inte vet om någon är laktos så kan du göra en liten laktosfri sockerkaka …:)

Gud vad bra jag stavar…

Praefatio
2014-08-12 10:18
#3

Småkakor, typ choc chip cookies, är ju också enkelt och roligt att baka till flera. Väldigt gott dessutom.

[Sabina]
2014-08-12 12:19
#4

Jag tänkte spontant på muffins, det går snabbt att göra och man kan göra två eller flera olika smaker så folk har att välja på. Det är även lätt att göra en del av dessa tex laktos- och glutenfria om det finns allergier/överkänslighet mot det.

Annars är det även lätt att göra och ta med sig någon typ av långpannekaka som tex #2 föreslog eller långpannekaka med bär eller frukt. Till detta kan man, om man vill,  även ringla över lite florsocker utblandat i vatten eller lite smält choklad, så ser det ännu mer inbjudande ut.

ToDaay
2014-08-14 15:05
#5

Morotskaka. Brukar alla uppskatta.

http://lusthus-i-parken.weebly.com

Upp till toppen
Annons: