Annons:
Etiketterallergivänligtveganskt
Läst 1761 ggr
CelsiusT
2014-08-06 18:08

Björnbär, vad ska jag baka?

Fick precis reda på att det imorgon blir litet kalas här för min farmor som fyller år. Vi blir 4 pers så det blir inget stort. Vill gärna ha något mer än bara kakor (sicken tur att jag har stått och bakat kakor flera dagar i sträck så jag har att bjuda på) att bjuda på till kaffet. Vi har hela skogen full av björnbär (och en hel del i kylen/frysen redan) så tänkte att sambon kunde få plocka lite så jag kan baka något trevligt att bjuda på.

Vad har ni för tips på vad jag kan baka med björnbär? Gärna något enkelt och inte så tidskrävande (är höggravid så har inte hur mycket ork som helst).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
[krysopras]
2014-08-06 18:10
#1

Björnbär brukar vara väldigt gott med valnötter, så jag föreslår ngnslags smulpaj med valnötter och mandel + björnbär.

[Sabina]
2014-08-07 01:37
#2

Nu är jag säkert för sent ute, men cheesecake med björnbär verkar väl gott? Inte så jobbigt att göra heller, det som behövs är tid, då cheesecaken behöver stå och svalna så den blir riktigt kall och god.  Se här http://alltommat.se/recept/cheesecake-med-bjornbar

CelsiusT
2014-08-07 08:25
#3

Glömde nämna att det måste gå att göra mjölkfritt. Nu blir det vanlig paj med björnbär (inte smul utan vanlig med lock).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: