Annons:
Etikettrecept
Läst 1268 ggr
[JeanetteK]
2014-06-12 12:17

Har hittat massa gott i frysen

Håller på att tömma frysen och har hittat en del bortglömt längst därinne. T ex björnbär, röda vinbär och skalade, skivade äpplen. Vad ska jag hitta på av detta? Kan bara komma på äppelpaj och det är det bara jag som gillar här hemma.

Annons:
Tjeja
2014-06-12 12:22
#1

Tårta förstås! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

linda88
2014-06-12 12:23
#2

Dessa brukar jag göra http://www.recept.nu/elisabeth_johansson/kakor_och_tartor/mjol/appelmuffins_med_smulkrisp/ 

 Det är otroligt goda speciellt om man har extra mycket smul på o även blandar i lite kanel i den. Nötterna kan man dessutom hoppa över lika gott utan. Eftersom du har skivor o inte tärningar kanske det blir bättre med en större kaka.

[JeanetteK]
2014-06-12 12:25
#3

#1 Hur ska jag göra då. Typ mosa bären och ha mellan bottnarna? Funkar det med röda vinbär?

#2 Det låter gott men jag får inte länken att funka…

Tjeja
2014-06-12 12:31
#4

Visst sockra och mosa! Röda vinbär är ju ljuvliga som dekoration ovanpå dessutom. Så himla vackert! speciellt om man lägger några färska blad citronmeliss med ovanpå också!

Jo.. så tänkte jag själv spontant på gräddtårta då rå, men det finns ju andra varianter också. Äkta sommar smaskens blir det i alla fall! Perfekt nu jue!  ☀️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Eine
2014-06-12 12:44
#5

Pavlova!!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[JeanetteK]
2014-06-12 13:01
#6

#4 perfekt! Det får nog bli midsommartårta kanske! Tack för bra tips! Är nybörjare på tårta, men ska absolut testa! 😘

#5 Var tvungen att googla, för jag kom inte ihåg vad det var! 😂Verkar också gott!

Hur är det med bär som varit frysta - blir det väldigt geggiga? De tappar i konsistens va? Jag tänker att man kanske inte kan ha de som dekoration kanske.

Annons:
Tjeja
2014-06-12 18:03
#7

Ja just det.. de var ju frysta… ja nej då kan det ju vara klurigt att dekorera med dem hela i alla fall. Men om det finns fina bär som inte är mosade i frysen kan man ju spara dem och lägga på som dekoration på slutet.. så att de fortfarande är frysta när man ska äta kanske?

Strö över lite Socker som frost eller nåt? 

Ah.. det med dekorationen var mer en tanke, vet inte om det fungerar men kanske värt att testa?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Gasoline
2014-06-12 20:33
#8

Jag hittade något recept innehållande björnbär, så jag köpte det. Men nu har jag glömt vad det var för recept och de har legat i frysen länge, vet inte vad jag ska göra med dom. 

Så följer tråden med spänning i hopp om mer bra förslag 🙂

Tjeja
2014-06-12 23:17
#9

Dekorera med lite riven chocklad ovanpå kanske? både gott och smarrigt till alla de syrliga bären! yum

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[JeanetteK]
2014-06-13 08:26
#10

#9 Oj vad gott det låter!! Det ska jag komma ihåg!

Madde_Warrior
2014-06-13 12:16
#11

Hastkaka är gott att göra med vinbär :)

Better than a thousand hollow words is one that brings peace

[JeanetteK]
2014-07-06 12:26
#12

Jag gjorde det enkelt för mig och gjorde sylt av björnbär, röda vinbär och blåbär. Sen gjorde jag äppelmos av äpplen. Båda blev jättebra, över förväntan eftersom jag inte gjort något av dom tidigare. 🙂 

Delar av sylten tänker jag ha i en tårta här längre fram i sommar. Den smakade tårta. 😉

Upp till toppen
Annons: