9 Recept övrigt

baka med banan

2014-06-07 17:37 #0 av: Nosen

behöver göra mig av med några bananer!
Tips på något recept tas tacksamt emot :)

Har gjort den vanliga hederliga banankakan för många gånger nu. Finns det nått sätt man kan variera den med eller kanske göra något helt annat med banan? :)

Anmäl
2014-06-07 17:55 #1 av: Regiina-c

Banankladdkaka! Enkelt och supergott! Skämtar

Anmäl
2014-06-07 20:49 #2 av: leemland

Bananbröd sägs vara gott Lipar 
Bananpannkakor= Banan och ägg Galen haha. Muffins med banan kanske? Galen

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/

Anmäl
2014-06-07 21:18 #3 av: Blodfot

sen finns det bananfylning till tårta osv! ag brukar göra den till mellis ibland osckså!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Anmäl
2014-06-08 01:40 #4 av: [Sabina]

Okej, nu ville du ha ideér med bananer i bakverk men jag tänkte genast på stekta bananskivor i smör, ringla över sirap när de fått färg och gärna några droppar citron. Serveras varma till glass. Mums! Glad

Anmäl
2014-06-11 11:12 #5 av: CelsiusT

Foliepaket som man ställer bananen i och snittar upp och stoppar i mörk choklad, supergod efterrätt. Kanske inte så mycket bakning, men gott ändå ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Anmäl
2014-06-11 11:32 #6 av: tlover

an kan byta ut smöret/margarinet i chokladbullar mot banan (då blir det mjölkfritt också) däremot brukar vi minska lite på sockret eftersom banan också är söt.

Vad vill du ha för månadstema nästa månad?
Te, Kampsport, Norrland, Företagande, Anslagstavlan m.m
Glöm inte att följa mig på facebook och instagram!

Anmäl
2014-06-11 14:10 #7 av: Gasoline

#6 ah, smart! :-)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.