Annons:
Etikettrecept
Läst 1131 ggr
Alenzi
5/30/14, 5:13 PM

Vit laktosfri tåtrfyllning!

..som funkar att frysas. Tips? Behöver all hjälp jag kan få, kan bara komma på vit chokladganache och vit choklad har jag ännu inte hittat som laktosfri. (eller jo, valios nya, men den innehåller rispuffar -.- )


Annons:
Alenzi
5/30/14, 5:15 PM
#1

Vaniljgrädde kanske..? 50/50 grädde och vaniljkräm.. hm.


VildaVittra
5/30/14, 5:15 PM
#2

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tessen
5/30/14, 9:05 PM
#3

Vaniljmousse gjord på låglaktosprodukter om du är intolerant, inte allergisk. Eller ett lager av någon smörkräm gjord på mjölkfria produkter. Länk till tråd med tårtfyllningar(som mousser) samt en länk till en tråd med smörkrämer och frostings finns inne i tråden "Våra nålade trådar".

/T

Alenzi
5/31/14, 3:52 PM
#4

#2 Klockrent, att jag inte tänkte på veggochoklad :) Beter den sig som "vanlig" i matlagning, vet du det? 

#3 Finns det ens låglaktosprodukter längre? Så gott som alla mejeriprodukter finns ju som helt laktosfria =) Jag är intolerant, men låglaktosalternativen klarade min mage aldrig av. 

Tack! Skall kolla länken!


VildaVittra
5/31/14, 3:58 PM
#5

#4 Jag har aldrig provat då jag inte haft behovet, men fråga inne på vegan i fokus.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tessen
6/1/14, 12:58 AM
#6

#4 Ja mjölk, grädde, cream cheese, creme fraiche, kvarg och allt möjligt annat finns låglaktos. Jag har själv svårt för laktos i perioder då jag inte drack mjölk eller åt mjölkprodukter på många år då jag var vegan men blev jättesjuk av brister pga slarv efter några år men då klarade kroppen inte av laktos längre. Så det finns gott om låglaktosprodukter. Men om du inte klarar av dom så ska du såklart hålla dig till laktosfritt. Jag har delat med mig av dom flesta recept jag samlat på mig i dom trådarna så dom flesta brukar hitta något som passar :) Det går ju alltid att byta ut produkterna med laktos till låg eller fritt från laktos.

/T

Annons:
Upp till toppen
Annons: