14 Övrigt

Baka till "kollegor"

2014-05-21 22:17 #0 av: HenryssonC

Hejsan!
Denna veckan har jag praoat hos ett helt fantastiskt företag!! På fredag tänkte jag därför överraska dom med något slags bakverk.. Dock vet jag inte vad? Imorgon är jag hemma först vid halv åtta och börjar tio morgonen därpå, hinner därför inte stå i timmar med att spritsa fluff och så vidare ;-)

Då jag är student kan jag inte heller lägga en miljon på bakverken ;-)

Det är 7 personer jag ska bjuda och ber tacksamt om recept!!

Tack på förhand!!

Anmäl
2014-05-21 22:19 #1 av: Kagamine

http://www.tasteline.com/Recept/Chokladfudgetarta kanske den här? Lättbakad, och om den får stå i kylen under natten så blir den perfekt att ha med till jobbet Glad 

Anmäl
2014-05-21 22:24 #2 av: HenryssonC

Låter supergott!!

Skulle gärna vilja ha flera alternativ!:-)

Anmäl
2014-05-21 22:27 #3 av: jossan...

om det inte är nån som är allergisk så är mandellkaka riktigt gott! har dock inget recept just nu:/

Anmäl
2014-05-21 23:45 #4 av: ElinaPersson

http://www.leila.se/choklad-och-kokosrutor/recept/bakverk/index1,23.htm?id=3649 sååå gott när den är kall Skrattar

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Anmäl
2014-05-22 06:16 #5 av: Gasoline

Paj? Kaka i långpanna? Sockerkaka? Småkakor?

Anmäl
2014-05-22 09:27 #6 av: jagga-ewe

Rabarberpaj, om du har rabarber i trädgården. Då kan du köpa en sån där vaniljsås på tetra att ta med oxo. Jag brukar skämma bort mitt team med sånt, det uppskattas alltid.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Anmäl
2014-05-22 12:03 #7 av: Thiah

Jag brukar köra med muffins när jag får lust att överraksa kollegorna. Det är enkelt och gott. Tar ett standard recept och sen blandar jag i lite olika saker. Idag blev det t.ex. färska jordgubbar. 

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Sajtvärd på Gravid.ifokus.se

Anmäl
2014-05-27 15:06 #8 av: Zabbio

Kladdkaka på potatismjöl - så kan även glutenallergiker och laktosintoleranta äta ;) (undvik ströbröd eller använd av majs)

Anmäl
2014-05-31 11:15 #9 av: CelsiusT

#8 Riven kokos istället för ströbröd är galet gott ;P Och smälta lite vit choklad i grädden är galet gott. Alternativt att man rör i lite hallon i grädden. Eller lite hallon i kladdkakan är också otroligt gott =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.