Annons:
Etikettkakor
Läst 741 ggr
leemland
5/15/14, 9:16 PM

Chocolate chip cookies frågor

Jag hittade ett recept på chocolate chip cookies, jag har aldrig gjort sådana kakor men har länge varit sugen på att göra de :P 

Men nu såg jag att det ska bara Farinsocker i degen/smeten, men måste de va de? Kan man byta ut det mot något annat som rörsocker(eller råsocker)  eller kanske muscvadosocker?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Gasoline
5/15/14, 9:29 PM
#1

Det tror jag absolut att du kan göra, men inte säker. Jag skulle testat en halv sats med annat Socker, ifall det inte skulle bli bra :-)

leemland
5/15/14, 9:34 PM
#2

#1 Okej. Ja de kanske man skulle göra :P 

Här hemma är där säkert någon som äter det i alla fall :P hahaha .

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Gasoline
5/15/14, 9:37 PM
#3

Eller så inväntar man svar från någon som vet :-P Jag har fått för mig att alla typer utav de Socker som du nämner används för att få frasiga eller sega bakverk som inte blir äckliga söta i smaken som vanligt Socker kan ge. Därav tror jag att man kan ersätta ett brunt Socker med ett annat brunt Socker :-)

leemland
5/15/14, 9:45 PM
#4

#3 Ja jag har också för mig att det är något sånt. Speciellt om man ska baka någon form av chokladkakor så kan man använda muscvadsocker i alla fall :P 

Ja jag kan vänta med svar, har inte bestämt mig om jag ska göra de än :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Gasoline
5/16/14, 6:18 AM
#5

#4 då har jag nog inte fått det helt om bakfoten :-D I chocolate chip cookies som nämns i denna tråd används Socker. http://bakverk.ifokus.se/discussions/5341de60ce12c47b800014cf

leemland
5/16/14, 11:31 AM
#6

#5 okej , tack så mycket :) ska kolla in den :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: