Annons:
Etikettövrigt
Läst 726 ggr
Madelone
2014-05-09 11:10

favorit fyllning till bullar?

Hej. Nyfiken av mej. vilken är eran favorit fyllning till bullar? Själv älskar jag kardemumma så mina bullar fylls oftast med en fyllning gjord på smör, muscovadosocker , strösocker och kardemumma.

Annons:
Tant Grön
2014-05-10 11:48
#1

Jag brukar smälta honung och röra i smör + kardemumma + en skvätt starkt kaffe.

Eller så gör jag matigare bullar med fyllning av smör + vallmofrön eller andra frön. Eller pizzabullar m.m. Bra att ta med sej på utflykter.

Praefatio
2014-05-10 21:07
#2

Åh, bullar… Finns sååå många goda fyllningar. Muscovadosocker gillar jag också, speciellt i kanelbullar. Blir ju en lite knäckig smak. Men när jag tänker favoritsmak så dyker mandelmassa, kardemumma och smör upp spontant. Klibbigt och gott!

Madelone
2014-05-11 08:32
#3

Ska baka bullar idag. Ska testa en fyllning med citron tänkte jag. Och sen en fyllning som innehåller smör, strösocker, vaniljsocker och ljus sirap. Men funderar på att byta ut strösocker mot muscovadosocker eller råsocker.  :)

Raventear
2014-05-11 17:36
#4

Hackade äpplen är fantastiskt gott i kanelbullar!

Annars är det väldigt gott med blåbär,- och vaniljbullar.

Madelone
2014-05-11 19:51
#5

Blåbär och vaniljkräm är fantastiskt gott. ^^

Tarotstollan
2014-05-12 23:32
#6

Fyllningen: Smör/margarinet ihopblandat med massor av vaniljsocker och cocos blandat.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[Sabina]
2014-05-13 13:44
#7

I mina "standardbullar" (det som mina barn kallar mammas bullar) har jag dels kardemumma i degen då jag tycker det är så himla gott med kardemumma i bulldeg sen består fyllningen av vaniljsocker, smör och mandelmassa.

Mmm nu blev man ju hur sugen på bullar som helst! 🤤Det "värsta" med att baka dessa bullar är att man inte kan sluta äta dom för även om man lägger in dom i frysen är dom ju så lätt tinade i micron och så himlans goda då de är ljumna då.

Jag går nästan alltid upp något kilo när jag bakat (och ätit upp) dessa bullar så numera bakar dom inte så ofta 😃

Upp till toppen
Annons: