14 Övrigt

favorit fyllning till bullar?

2014-05-09 11:10 #0 av: Madelone

Hej.
Nyfiken av mej. vilken är eran favorit fyllning till bullar? Själv älskar jag kardemumma så mina bullar fylls oftast med en fyllning gjord på smör, muscovadosocker , strösocker och kardemumma.

Anmäl
2014-05-10 11:48 #1 av: Tant Grön

Jag brukar smälta honung och röra i smör + kardemumma + en skvätt starkt kaffe.

Eller så gör jag matigare bullar med fyllning av smör + vallmofrön eller andra frön. Eller pizzabullar m.m. Bra att ta med sej på utflykter.

Anmäl
2014-05-10 21:07 #2 av: Praefatio

Åh, bullar... Finns sååå många goda fyllningar. Muscovadosocker gillar jag också, speciellt i kanelbullar. Blir ju en lite knäckig smak. Men när jag tänker favoritsmak så dyker mandelmassa, kardemumma och smör upp spontant. Klibbigt och gott!

Anmäl
2014-05-11 08:32 #3 av: Madelone

Ska baka bullar idag. Ska testa en fyllning med citron tänkte jag. Och sen en fyllning som innehåller smör, strösocker, vaniljsocker och ljus sirap. Men funderar på att byta ut strösocker mot muscovadosocker eller råsocker.  :)

Anmäl
2014-05-11 17:36 #4 av: Raventear

Hackade äpplen är fantastiskt gott i kanelbullar!

Annars är det väldigt gott med blåbär,- och vaniljbullar.

Anmäl
2014-05-11 19:51 #5 av: Madelone

Blåbär och vaniljkräm är fantastiskt gott. ^^

Anmäl
2014-05-12 23:32 #6 av: Tarotstollan

Fyllningen: Smör/margarinet ihopblandat med massor av vaniljsocker och cocos blandat.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.