Annons:
Etikettövrigt
Läst 3760 ggr
Yellow22
2014-05-04 20:48

Sälja fika på loppis

Jag hade tänkt prova på att sälja fika på en stor loppis här där jag bor. Genom åren har jag sett att andra gör det och hört av diverse bekanta köpt fika där så det borde gå att bli av med, så jag hade tänkt prova någon gång under sommaren. Har sålt till vänner och bekanta under ungefär två års tid men då har de alltid bestämt vad de vill ha. 

Det jag nu är fundersam över är vilka sorter jag ska baka när jag ska prova på att sälja fika på en loppis. Hade tänkt göra två sorters Småkakor och två sorters långpannekakor, men vilka? Eller ska man satsa på bullar och pajer? Vad tror ni, är det någon som har provat och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Annons:
VildaVittra
2014-05-04 20:54
#1

Äppelpaj o.s.v fungerar utmärkt i bullformar, då är de portionerade och klara. Gör gärna en glutenfri variant, sådant uppskattas om det kommer glutenintoleranta. Jag brukar göra pajen enkel genom att riva äpplet och blanda med Socker och kanel och platta till i formarna, sedan blanda ströbröd med lite Socker som jag strör ovanpå, sedan hyvlar jag smör över. Ströbröd finns även som glutenfritt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Sabina]
2014-05-05 13:17
#2

Jag hade en liknande fråga som du för ett tag sedan och fick många jättebra svar.

Här kan du kika på den: http://bakverk.ifokus.se/discussions/534300ce8e0e747bcc000310-forslag-pa-marknadsfika?discussions-3

Jag håller som bäst på att baka till loppisen, hittills har jag bakat kärleksmums och bärrutor i långpanna och muffins där en del kommer säljas som just muffins och en del som enkla cupcakes. Jag ska även ha någon småkaka och eventuell en till långpannekaka av något slag.

Upp till toppen
Annons: