Annons:
Etikettercupcakesmuffins
Läst 2587 ggr
Imasy
4/21/14, 9:50 AM

Enkla men roliga muffins?

Min son ville baka chokladmuffins idag, och det tänkte jag att vi kunde väl göra. Men, jag är så less på de där små tråkiga torra muffarna, och ville gärna piffa till dem lite med något roligt, men vad? Jag har en sådan där "plåt" med urgröpningar för amerikanska muffins, den hade jag gärna testat :) Men är det någon som har något skojjigt recept?

Annons:
Jamie+Engla
4/21/14, 9:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Chokladmuffins med Sting Ingredienser: 12 muffins 100g smör, rumsvarmt (!) 150g strösocker 115g farinsocker 2 stora ägg (!) 1½dl Créme Fraiche 5msk mjölk 250g vetemjöl 1tsk bikarbonat 2msk osötat kakaopulver 1tsk mald krydpeppar (!) 200g Mörk choklad, hackad Tillagning: 1: Ställ 12 pappersformar i förhjupningar. Sätt på ungnen på 190* (grader) 2: Rör smör, strösocker och farinsocker luftigt i en skål. Rör ner ägg, Créme Fraiche och mjölk. Sikta ner mjöl, bikarbonat, kakaopulver och kryddpeppar i en separat skål och rör ner blandningen i äggsmeten. Tillsätt hackad choklad och rör om kraftigt. Fördela smeten i formarna och grädda muffinsen i 190* varm ugn i 25-30 min. 3: Ta ut muffinsen och låt dem svalna i plåten i 10 minuter. Låt dem sedan kallna på ett bakgaller. Förvara muffinsen i en burk med tättslutande lock tills de ska serveras. De blir ännu godare om de får ligga till sig någon dag. Lägg gärna upp en bild sen på hur dem blev

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

[erikam]
4/21/14, 9:28 PM
#2

Jag gjorde vanliga amerikanska chokladmuffins häromdagen men hade i 2 dl kokos och skivade i några skivor banan i varje muffins. Jag bytte ut hälften av strösockret till brunt farinsocker. De blev riktigt smarriga och lite sådär gott sega.

Upp till toppen
Annons: