Annons:
Etikettrecept
Läst 1456 ggr
[Sabina]
4/7/14, 9:47 PM

Förslag på marknadsfika

Jag ska stå för marknadsfikat på en loppis. Nu har jag dock fått total hjärnsläpp och kommer inte på något annat än kolasnittar och kärleksmums. Kan man severa bullar också? Tänkte även baka cupkakes, vad tror ni om det? Kom gärna med fler kak-förslag och gärna också prisförslag då detta är första gången för mig. Jag tänkte även ta med en kaffebryggare så jag kan servera det till fikat. Loppisen är om en månad så jag har gott om tid att baka och planera.

Annons:
Wony
4/7/14, 9:52 PM
#1

Chokladbollar kanske? Fast då blir det kanske lite väl mycket chokladtema om du har kärleksmums också. Muffins med bär, sockerkaka?

Hemligstamplat
4/7/14, 10:03 PM
#2

Chokladbollar, tigerkaka, hallongråttor och morotskaka brukar vara väldigt populärt. Speciellt hallongråttor och morotskaka! 

När det kommer till pris så är det helt upp till dig, du får försöka hitta ett bra pris där du bland annat tänker mycket på kakans utseende. Är den stor/liten? Är den "fin" för ögat? 

Mitt motto när jag sätter pris är "Det är bättre att ha det billigt och sälja mycket än att ha det dyrt och sälja lite". För ju dyrare kakorna är ju mindre kunder får man rent logiskt, då är det bättre att sätta ett lite billigare pris och locka till sig mer kunder. Sedan så vill man ju inte sälja kakorna gratis heller. Man måste ju kunna tjäna en slant på kakorna också så försök hitta en bra balans, ett rimligt pris helt enkelt. 

Lycka till! 

[Sabina]
4/7/14, 10:16 PM
#3

Tack båda för era svar, himla bra site detta, för man får ju jättebra svar på ingen tid alls 🙂. Chokladbollar är ju bra och lättgjort, morotskaka är ju väldigt poppis och nu kom jag på en lättgjord bärkaka som brukade vara poppis när ungarna gick på förskolan.

#2 Tack för ditt resonemang om prissättningen, då vet jag lite hur jag ska tänka. Vet med mig att jag tycker det är svårt att ta betalt för mina tjänster men som du säger man vill ju inte ge bort sakerna heller.

Gasoline
4/9/14, 4:10 PM
#4

Någon form av Småkakor tycker jag att du ska ha med :-)

MalinFrosch
4/9/14, 9:23 PM
#5

Schackrutekakor! Du vet sånna Småkakor. De gillas av typ alla och de är vackra. Dessutom tror folk att de är svåra att göra så de gör dem inte själva. Plus att det är nostalgikänsla på dem. 
Kan vara den ultimata småkakan! :D

Gasoline
4/9/14, 9:26 PM
#6

#5 nu blir jag nyfiken. Hur gör man sådana? Jag är en av dom som tror att det är lite avancerat och omständligt. Hihi :-)

Annons:
[Sabina]
4/9/14, 9:41 PM
#7

Tack för input, det är jättebra förslag med Småkakor i allmänhet och schackrutor i synnerhet. Alltså schackrutor är såå goda, håller med om att den är en ultimat småkaka. 🙂

#6 Dom är busenkla att göra, min 14-åring gör dom ibland. Här är ett recept http://www.kokaihop.se/recept/schackrutor-2 .

Gasoline
4/9/14, 9:48 PM
#8

#7 tack för tipset! :-)

Gasoline
4/9/14, 9:49 PM
#9
[Sabina]
4/10/14, 12:32 AM
#10

#9 Hihi, förstod vad du menade, tack själv :P

Karolina-H
4/10/14, 10:39 AM
#11

Chokladbollar är ju bra att ha även med tanke på att vissa glutenintoleranta kan äta dessa då det endast är havregryn i och då kan du även sälja fika till dem. Är alltid väldigt uppskattat av oss som inte kan äta allt :)

Codeavalone.blogg.se

Gasoline
4/10/14, 10:46 AM
Tessen
4/10/14, 12:39 PM
#13

Alla sorters långpannekakor. Det blir många kakor på en sats. Tycker man dom är tråkiga så kan man ha glasyr, fudge, frosting, frukt eller något annat gott på som dekorerar lite.

/T

Annons:
[Sabina]
4/10/14, 2:52 PM
#14

#11 Tack för förslaget, jag tänkte även göra drömrulle. Jag brukar göra den med potatismjöl och använda mjölkfritt smör i fyllningen för att passa de som är laktos- och glutenintoleranta.

#13 Bra förslag att använda någon typ av frosting mm på långpannekakorna och spritsa lite snyggt till dekoration. Det är alltid extra trevligt att sälja fina saker även om de är enkla att göra :)

dermot
4/10/14, 9:17 PM
#15

Brownies med eller utan nötter går säkert hem! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 




[Sabina]
4/10/14, 10:46 PM
#16

#15 Har aldrig bakat brownies, är de svåra- eller lättbakade? Goda är dom dock. :)

Tant Grön
4/11/14, 6:28 PM
#17

Munkar eller som det väl heter nu för tiden Donuts är något som folk inte brukar göra hemma. Dom är lätta att sälja.

Driva
4/12/14, 12:04 AM
#18

morotskaka! Det är enkelt och gott och det är få ingridienser folk kan vara allergiska mot.

Besök min blogg: http://bumpi.se

[Sabina]
4/13/14, 2:38 AM
#19

Jag ville bara säga tack alla ni gulliga för era svar och all hjälp och input jag fått. 🌺🙂

[Thiah]
4/14/14, 7:43 AM
#20

#18 och den håller sig saftig och god länge! 🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: